torsdag 26 juni 2014

Måla å sånt

Tänk om man skulle använda en pensel i stället när man målar.........
Nä men skämt å sido. Ser ni också ut så här när ni målar? Eller vinner jag första priset i att kladda ner mej? Å sen då, vadå vattenlösligt?
Ja inte lossnar det fast jag gnider med nagelborste. Något far väl men det mesta sitter kvar. Då får det väl göra det då... Någon gång kommer det väl att försvinna.

Kenneth hade en rejäl hög med brädor i lagårn som skulle både grundas och målas. Han ska nog göra nya vindskivor. Heter det så? Det som sitter där på gaveln som stopp på plåten. 
-Härligt alla höll med. Då vet vi det, vindskivor. 

Undras när jag skrev sist. Det är några dagar sedan eller hur?
Det kan ju bero på att det är en annan rytm på vardagen än jag är van vid. Som sagt, dessa semesterfirare. (Kenneth menar jag då) 
Men vi har det ganska trevligt, jobbar hårt någon stund, tror oss fara iväg och gofika någonstans, shoppa lite, däremellan bara slappa i var sin ända på soffan med en kaffekopp. Känns att det finns mer tid till att bara vara och bara prata. Ganska skönt har vi det.
Det där att det inte är så varmt ute är ju tråkigt för de som vill ligga på stranden och pressa. För oss spelar det ingen roll faktiskt. Vi har det bra ändå.

Denna bilden är från vårt förmiddagsfika som vi hade för en stund sedan.
Ser ganska behagligt ut om jag får säga det själv.

Medan jag nu har suttit och skrivit här så har jag försökt få igång mobilen. Sablar vad den var tjurig nu då. Fattar inte vad det är med den. Ibland när jag ska kolla om det finns något missat samtal eller jag ska ringa någonstans så står det på displayen "Endast nödsamtal" Om jag inte hinner se det utan ringer ett samtal så kommer det upp på displayen "Ej registrerad på nätverket"
Himla irriterande då men inte vet om mobilen slutade fungera igår eller när.

Nå strunt i sånt som irriterar. Fokusera på sånt som gör livet gladare.

Tror bestämt att jag ska gå ner i pysselstugan en stund. 
Blir bra. 
Efter lunchen blir det ett grabbatag med att samla ihop skräp i gammelhuset. Har blivit svårt att ta sig in och att hitta där så då får det bli en rensning.

Till er säger jag bra:
HA en bra dag, alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar