fredag 2 maj 2014

Valborg och 1:a maj

Så.
Då var valborgs och 1:a maj avklarad.
Vädret var ju ändå hyfsat får jag väl säga. Det var inte varmt. Inte på en fläck, men med lite kläder på kroppen så gick det bra att vara ute.

Vi körde på säkra kort. Gamla beprövade ritualer:
Vi grillade korv och kollade in brasa på Valborgs
På 1.a maj så satt vi runt eldstaden och räknade motorcyklar. I år var det ca 330 stycken som passerade.
Lite bilder kanske jag får bjuda på?




Valborgsmässoaftonskvällen bjöd på ett fantastiskt väder. Solen strålade i kapp med brasan. Mycket folk och trevligt folk vid byalokalen i Vändträsk  Sara, grabbarna och vi gjorde ett besök bland korvgrillning och braseldning.

Som synes på bilderna från 1:a maj så är det mer igen-knäppt och hopdraget. Många moln som döljde den varma solen Det var naturligtvis många av oss som klätt oss för dåligt. 
Nå men trevligt folk var det som tillbringade dagen med oss.
Dagen till ära hade jag gjort palt på morgonen som Kenneth stekte på murrikkan. Gott och populärt.









Kicko draperade Bonzo med en filt innan hon for härifrån. Det gillades, där blev han kvar läääänge efter det alla farit hem.

Mitt stora vattenglas är på plats här bredvid mej. Jag klev upp väldigt tidigt idag. Råkade sätta igång och dricka kaffe, redan blivit tre muggar, innan jag kom ihåg att jag lovat mej själv varannan vatten.  
Men visst är det bättre sent än aldrig?
Det här blev en natt med nästan ingen sömn, men det kommer fler nätter då det är lättare att sova.

Hade ju varit roligare att vara vaken om jag kunnat virka ugglor men se mina handleder ha sagt stopp och belägg. Så nu är det handledsskenor på och inget handarbete.

Undras vad man ska hitta på en dag som denna???
Jag kommer nog på nått.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar