onsdag 28 maj 2014

Byggnationer och sjukhusbesök

Hej och god morgon.

Har ni saknat mej? Nu blev det flera dagar utan att skriva nåt.

Jag har just suttit och gott igenom mina bilder i kameran och lagt upp dom i ett album här på datorn. Det stör mej något oerhört att jag inte kan lära mej hur man lägger upp bilderna från mobilen till datorn.. Morr. För naturligtvis har jag många fina bilder där också men kan ju inte spara dom i datorn.

Nå men vad hade jag då på mina bilder:
Bilder från i lördags när Kenneth for ner till Öjebyborna och satte i en altandörr, medan så plockade Sara bort en annan altandörr och Karin målade.
Själv agerade jag arbetsledare och fick dessutom se hur fort barn lär sig cykla om dom bara vill. Tror det tog 5 minuter från det Elis satte på sig hjälmen och till det att han fick cykeln att göra som han ville. Som sagt. det gick fort.




Här är en bild från när jag och grabbarna följde med Emil (Elis kompis) och hans familj på cykelutflykt till godisbutiken. Kasper är en kämpe med sin trehjuling. Men se han har ingen tanke på att det skulle vara skojigare med en tvåhjuling. Men det är ju ungefär som Elis tänkte förra sommaren.

I går åkte jag och Kenneth runt och plockade upp barn i olika åldrar: (Linda och Elis) Det skulle bli sjukbesök i Umeå.

Alla kände vi att det var skojigt att för några timmar få umgås med Jimmy. Jimmy som inte ens får fara hem på helgerna.
Men vilken tur att vi tog Elis med oss. Han har ju varit och hälsat på Jimmy en gång tidigare för några veckor sedan. Han visste precis hur man skulle köra för att ta sig till den sjukhus-parkering som låg närmast. Han visste var ingången var. Även var hissen fanns, vilken knapp man skulle trycka på i hissen och sedan att snirkla sig runt i korridorer till Jimmys rum var också en "pice of cake". Helt perfekt guide.


Linda tog en selfie på sig och Jimmy. 
Ja se hon.

Elis  hade ett äpple med sig, men han bara ta ett par tuggor så kastade han äpplet. Han blev för rädd om tanden som hänger och dinglar.



Mysigt att få rå om varandra en stund.

Efter att fått umgås några timmar på Jimmys rum så var det dax för matintag. Det var rent middagsdax.  Jimmy hade nämligen beställt att få slippa sjukhusmaten nu när vi skulle komma ner.
Så då gav vi oss ner på stan och där hann vi naturligtvis köra mot enkelriktat och på gator där det inte var tillåtet med biltrafik. 
Men där var det vansinnigt dåligt med parkeringar så det var bara bege sig ut bland övrig biltrafik och söka parkering.
Till sist blev vi av med bilen och kunde bege oss gående till ett matställe.

Efter middagen så skjutsade vi tillbaka Jimmy och begav oss hem. 

Nöjda efter en trevlig dag.

Jösses vad klockan rinner iväg. Ska ta och greppa dagen kanske jag hinner med nåt idag..

Ha det gott alla..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar