måndag 12 maj 2014

Helgen som gick

Då ska vi se om detta blir nåt.
Just nu har jag stark idé-torka om vad jag ska skriva. I bland blir det så att det knastrar och torkar en lång stund så då är det bara att bara att ge upp. Men vissa mornar så lossnar det precis som ur ketchupflaska efter bara några skrivna rader.
Men se nu blir det till att rätta stavfel. Ni skulle se så tokigt jag skrivit.
Återkommer strax.
Så, då fortsätter vi.
Denna helg har bestått av att umgås med folk. Stora delar av helgen har det varit minst en gäst här. Så himla skoj alltså.
Lördag började med ett efterlängtat regn. Det som växer ute behövde det.
Sen så där strax efter lunch kom Annica och Mattias. Vi sprang ut just när regnet dämpade sig en aning och hon visade mej hur jag ska göra och tänka när jag ska greda upp i jordgubbslandet. Har ju på något mystiskt sätt fått smultron som nästan tagit över. Nå men när vi var klar med strategin över hur jag ska göra så begav vi oss in och kokade kaffe. Just när vi hade den nybakta kladdkakan klar att servera kom Calle och Doris så dom också fick smaka.
Mycket kul vid kaffebordet blev det.

Söndag morgon så kom Doris tillbaka, Kenneth och Calle skulle på Jaktklubbens årsmöte. Vi fick oss en stund med massa skojigt skvaller sittandes med var sin stickning i handen.......
Va då stickning!!!!
 Hoppla, där ljög jag. Doris virkade på en uggla och jag stärkte en liten duk jag virkat på lördagskvällen.
Medan vi satt där så kom Sara och Kasper och hämtade husvagnen. Det har hänt saker i deras vagn som nog kommer att ta hela sommaren att fixa. Vattenskada.
Så då ska Sara försöka få igång  husvagnen som stått hos oss som extra sovstuga. Tanken var väl campa med den till midsommar.
Jimmy orkade inte följa med hit igår, han mår ganska dåligt just nu. Det är inte bara effekter från tumören, strålningen och cellgifterna som spökar. Även en galopperande diabetes gör att han mår riktigt urk just nu. Elis och mormor Karin var hemma och höll Jimmy sällskap.
Eftersom min kamera fanns vid datorn i går och Kasper satt här och YouTubade så skulle jag gissa att det är Kasper som är fotografen.

Linda och hennes gäng var också hit, Minns inte riktigt vad det var dom skulle hämta. Nä men just det, det var Kent som skulle kolla om nåt..  Eller hur det nu var? Men nåt var det. Kanske det var då dom skulle hämta nåt att elda löv i.

Söndag eftermiddag så avbröt vi allt med att fara bort. Linda ringde och undrade hur man gör en enkel smulpaj. Å medan vi pratade i telefon så passerade Kent henne på väg ut till grillen. Var tydligen ett superlass. Så på stående fot så bjöd hon in oss på middag.
Hehe.
Klart vi bara hoppade i ett par skor och drog iväg på grillmiddag. Det var underbart gott. Dessutom med en smulpaj som efterrätt så var det bara inse att man kanske inte skulle ha ätit allt det man gjorde. Nå men gjort är gjort. Supermätt begav vi oss hem senare.

Några av de som delade bord med mej på söndagens super-goa middag.

Men se nu har Bonzo snirklat en lång stund under mina ben. Helt klart försöker han göra mej införstådd med att han vill ut. Eftersom jag inte litar på djuret så är det bara att klä sig och bege sig ut på promenad.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar