fredag 16 maj 2014

Tomat-plantor

Hmmm.
Mina stödord verkar inte så upplyftande:

Bonzo smet igår,
ont i halsen idag,
Jimmy i Umeå ö helgen.
Tomat plantorna..

Okey jag börjar med den sista punkten så ska vi se om jag inte kan plocka fram nåt som känns skojigt att skriva om. För hur ni än går omkring och tror att jag skriver för att glädja andra så kan jag bara ta ner er på jorden omedelbums. Jag skriver för att jag gillar att skriva.
Att det sen finns människor, som du då, som gillar att läsa det jag skriver gör mej ju ännu gladare.
För att inte tala om när någon kommenterar att man sett det jag skrivit. Då blir jag så bubblande glad.

Nå men till Tomaterna.
Jag tog här i vinter en liten körsbärstomat och petade ut fröna och lät dom torka på ett papper. Satte fröna i jord efter påsk och nu ska du få höra. Dom har vuxit till sig så man både kan se att det är en tomater-planta och framför allt känna lukten av Tomat. Idag ska dom skolas om. Men jag planterar nog bara om 3 plantor för vad ska jag med 7 tomatplantor till?? Det är ju ett experiment ju. Har ju ingen aning om det blir några tomater eller om det slutar med härlig tomat-lukt.
Jag har fler plantor på G i mitt plant-BB men dom får stå på tillväxt några dagar till. Där finns både olika paprikor och lite annat.

Vädret ser ju för övrigt riktigt lockande ut där ute. Det är kanske idag som jag krattar bort allt gammalt, torkat i blombänkarna. Har varit sugen ett långt tag men jag kan tycka det är onödigt att blotta alla mina växter om dessa nätter med en massa minusgrader inte är över. Men nu tror jag på natt-plus.
Dessutom kanske det blir idag som jag joxar fram grillen från vinterförvaringen.
Det är ju fredag och lite lyx kan ju sitta på sin plats.

Just det. Min pysselstuga.
Jag har inte varit ner där på många dagar. Kan nog säga att det är 5 gånger efter jul. Har inte haft lust. Men se nu har lusten smugit sig på. Riktigt längtar. Kan nog passa att gå ner i kväll om det inte nu händer nåt annat spännande här hemma.

Jaja, nog fick jag skriva av mej ändå fast jag inte hade nåt att skriva om.
Och de tråkiga ämnena i början, de som inte gör en ett dugg gladare, dom skippar jag.
Då ska jag bara bestämma vad som stå som rubrik idag.

Nä nu ska jag se om Bonzo vill följa ut på promenad.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar