tisdag 13 maj 2014

Sått frön ute.

Idag är jag så där lite ofokuserad. Gått än hit än dit utan att uträtta det jag egentligen gick för att göra.
Nå men böckerna är då packade, tur det då eftersom bokbussen kommer idag.
Igår blev det av att så i pallkragar och i odlingsbädden så nu vill jag ha värme.
Tänk att det är så roligt att få gå och plocka lite rädisor, sallad, zucchini, eller nåt annat ätbart. Jag odlar ju inte för att få fylla frys och matkällare men det är ljuvlig att kunna plocka och äta eget så där på sensommaren och på hösten.
Barnbarnen tycker också det är häftigt att gå och hämta sig någon jordgubbe, smultron, ärtskida eller morot.
Livskvalitet.

Kolla så himla fin min kaktus är. Alldeles full i blom. Den är ett arv efter min svärmor och jag hoppas att den kommer att leva länge.


'Här står det små små plantor som alldeles strax ska skolas om. Mer ätbart ska det bli av detta.

På lördagskväll under Eurovisions programmet så virkade jag mej en tablett att ha på köksbordet. Egentligen var mönstret från  en stjärna som man skulle göra många av  med tunt garn sen sy ihop till en stor duk. Men se nu ville jag inte det. Så det blev ett riktigt grovt garn och grov virknål. 
Vad tror du Doris? Den blev väl som lite skojig.

Tänk om...... 
Det här vädret håller i sig idag. Då tror jag att jag ska bjuda Kenneth på revbensspjäll och stekt potatis ikväll vid grillplatsen.
Vore helt klart nice.

Bonzo har redan börjat trava under knävecken. Han vill tydligen redan ut på en långpromenad. 
Jamen varför inte?
Men det är väl bäst att jag klär mej först och tar min medicin.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar