fredag 28 juni 2013

Städa eller inte städa det är frågan

Men det var väldigt vad grått det var ute idag.
Nästan så man behöver tända lite lyse, nästan alltså.

1 timme och 46 minuter. Så lång är natten just nu här uppe. Inte är det väl konstigt om man känner sig lite pömsig i ögonen vissa morgnar Den har visserligen blivit 13 minuter längre sedan midsommar men ändå, den är väldigt kort.

Nå men just idag är jag väldigt pigg.
Åskan kom dragandes åt detta hållet i går kväll så vi bestämde att dra ur alla kontakter och hoppa i bingen med var sin bok, fast klockan inte var mycket alls.
Inte hann vi läsa nåt. Somnade som klubbade oxar. Vaknade några gånger och lyssnade, nä ingen åska, inget skådespel så det var bara att somna om.
Så det har blivit många sovtimmar i natt. Skönt.

Åskan den tog ut sig över Finland igår kväll hörde jag på radion nyss. Strömlöst och en massa elände blev följderna, någon måtta får det vara på skådespelet.

I går kväll så testade jag min nya syhörna. Tror till och med att symaskinen gillade arrangemanget, inte ett enda missöde på hela kvällen.

Idag funderar jag skarpt på att dammsuga och snygga till vårat boende. Skulle gjort det i flera dagar men det har ju varit så himla vackert väder, då ska man skjuta på städande till annan dag. Idag är det nog en annan dag.
Kanske rent skulle ta det från morgonen. Kanske man skulle............................ Ja men jag tror det.
Så nu får ni klara er själv, här ska städas, det gäller att greppa lusten när den plötsligt fladdrade förbi.

Ha det gott


1 kommentar:

  1. Åh det är därför det känns som morgonen kommer alldeles för tidigt. Den kommer ju alldeles för tidigt ;)
    Det är så skönt när man kan reda ut saker och ting, så behöver man inte gå omkring och inte veta. Tack och kram :)

    SvaraRadera