måndag 24 juni 2013

Måndag, vardag och sol

Men vilket kalasväder det verkar bli idag.
Blir nog att sola lite bart skinn idag.

Men typiskt va, att det ska bli så vackert väder nu när det är arbetsdag. Nå men för oss daglediga är det ju toppen.

I går blev det en riktigt höjdardag.
Både jag och maken fick massor gjort. Jag har ställt i ordning två arbetsplatser i mitt pysselrum. Nu fattas bara nåt vettigt att sitta på.
Jag provade Lindas barstolar men dom var nog så höga så det blir till att hålla gluggarna öppna för passande stolar.
Härmed inbjudes du Bodil till att sitta med mej och pyssla så fort du har lust.
Naturligtvis så är alla andra också hjärtligt välkomna på pyssel i stugan, men den jag pysslar mest med är ju trotts allt Bodil. Bodil som heter Anna alltså.

Nå men mera höjdare som hände i går: Annica, vår sommargranne tog sina härliga ungar och kom hit. Hon bjöd på surströmming i vårt mygghus.
Härligt och gott. Till och med solen var tvungen att kasta av sig täcket och komma fram och se vad vi sysslade med.
I mygghuset blev vi sedan resten av kvällen. Kenneth på rygg i soffan, bitvis sovandes och bitvis kommunicerbar. Jag hade med mej min bok så jag blandade bokläsande med prata med maken. Ett helt okej slut på en helt okej midsommarhelg.

Jag gillar att kliva upp tidigt på mornarna. Visserligen känns det som om jag fortfarande inte kommit i gång. Men om jag tänker efter så har jag det. Kommit i gång alltså.
Jag har hunnit starta en tvättmaskin som snart ska ut på sträcket, jag har skrivit och skickat månadens lägesrapport till Arbetsförmedlingen. Mailat lite fram och tillbaka har jag också hunnit med. Både till sonhustrun och till Inga-Lill. Vi har försökt göra någon typ av planering inför sommaren.
Klädd är jag och ätit frukost har jag så nu ska jag nog greppa boken, vattenflaskan och ge mej ut i solstolen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar