onsdag 5 juni 2013

Håller tummar

Nu känner jag att jag vill hålla tummarna.
I morgon är det ju Nationaldagen och det innebär att vi samlas på byns badplats och städar upp inför kommande badsäsong.
Under trivsamma förhållanden. Grillar korv och kokar kaffe. Ofta är vi väldigt många som hjälps åt. Fint väder brukar vara stående men alltså ska det vara så här vet jag inte om det kan gå under benämningen bra väder. Kallt, blåsigt, och grått verkar vara en bättre beskrivning.
Därför blir det att hålla tummarna för bättre väder.

I går blev det inte många knop gjorda.
Fick en präktig insulinkänning på morgon. Så trött, så trött  man kan bli efter en sån upplevelse. Jag tror att klockan passerat 12 innan jag klev upp på allvar.
Eftermiddagen tillbringade jag och hund med att göra Bonzo snygg i frisyren så här till examen.
K, Vilja och Linda var sällskapet på kvällen.
Så var den dagen över.

Klockan är nu 11 och jag väntar på att K ska komma hem. Han jobbar bara halvdag idag. Vi ska iväg och hämta Vilja på Förskolan sedan blir det handla. Både till oss och till Nationaldagsfirandet.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar