måndag 10 juni 2013

Åska igen

Jag säger ju det.
Gör jag inte mina inlägg i bloggen direkt på morgonen så blir det ingen barnlek att hinna.
Nu tog jag mej friheter att både hämta tidningen och gå till lillstugan direkt jag vaknade. Där blev jag till jag hörde att åskan var på väg....

På snabba fötter så rusae jag in och röck ur alla kontakter och antenner.
Bor man på landet så får man rätta sig efter det faktum att åskan härjar vilt i sladdarna.

Å utan uppkoppling blir det inte lätt att skriva i bloggen.

Den stackars Bonzo gillar inte åskar, han följer mej tätt i hälarna och skakar som ett asplöv. Stackars jycke. Men det är ju praktiskt för det är på honom jag ser om det går att koppla in sig igen på nätet. För när åskan har dragit bort så kan han hoppa upp i sängen eller soffan och inte ens bry sig om jag går på toa. å är det över.
Måste visa mina verk som jag gjort idag:
Blev väl ganska trevligt.
En sten, en glasburk, vit färg, servett, lack och en tuschpenna...

Dessutom är det ruskigt skojigt.

Nä nu ska jag ta och se över vad vi kan äta till middag idag. Blir typiska rester.... Eller Buffé vilket man nu vill kalla det.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar