tisdag 18 juni 2013

Blocka å sånt

Jaha.........
Känner mej inte riktigt klar över vad jag vill skriva om idag...........
Underlig känsla, annars brukar orden bara stångas och boxas innanför pannbenet i försök att ta sig ut först..
Därför kan det bli väldigt tokiga meningsbyggnadsfel ibland. Men ni mina läsare är så lojala och låtsas som ingenting.
Det gör det ju roligare för mej.. Bara skriva utan att behöva fundera om det blev så korrekt...

Nå men alltså......
Tomt....

Nä inte riktigt:
Idag ska jag blocka...
Vet ni vad man gör då?

Jo man tar ett nystickat eller nyvirkat plagg, fuktar det och spänner ut det så det får rätt form.
Vänta kommer strax.................................

Var och tog en "före bild på skapelsen"

Så här ser den ut före jag blockat.

Hoppas jag nu får till det bra så det blir en vacker sommarsjal att ta på sig när kvällen blir lite kylig.
Ja ska göra det från morgon och eftersom jag inte har annat ställe att göra det än i sängen så hoppas jag den hinner torka innan vi ska gå och nanna. Annars blir det att leka fakir på alla nålarna i natt.

Idag ska jag också ägna lite tid i lillstugan. Jag har fått ett häftigt bord av Sara. Det är högt och stort. 120 x 120 åsså är det 90 högt. Det är ett sånt där smart bord med 2 platser. Alltså kan jag sitta från ena hållet med symaskinen och på den andra sidan har jag ju min korttillverkning. Eller Vad jag så håller på med just då.
Blir toppen.
Måste bara hitta en bekväm hög stol att sitta på. Visserligen har Linda några barpallar i en lada här som jag säkert får låna men det hade inte varit dumt med ett litet ryggstöd när man är i symaskins-förar-tagen.

Nä men det blev ju inte mycket vettigt skrivet här idag. Jag kanske skulle ta tag i blockandet och i att röja upp i lillstugan så jag får in bordet.

Ute skiner solen, men på vädret på internet skriver att det regnar. Vem ska man tro på?

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. När det gäller ävder ska du alltid lita på det du ser genom fönstret :)

    Kram//E³

    SvaraRadera