torsdag 27 juni 2013

Några bilder

Gpd morgon, god morgon.
Eller vad man nu ska säga när klockan snart är lunchdax.
Idag blir det nog inget skrivet mer än lite kommentarer till några bilder som jag hittade i kameran nu på morgonen.
Jag kan bara konstatera att jag nog legat av mej med fotograferingen för det är inga bra bilder nå men så kan det också vara ibland. Så här kommer bilder:

 Jag och maken intar midsommarens obligatoriska färskpotatis och sill.

 Har hittat en sån finurlig sak att ha myggspiralen i.
Terrakottaskål med lock och med en fast pigg i botten för att montera spiralen på. Både fiffig och snygg. Pryder nu altanen hos familjen Lundgren. Funkar perfekt.

 Passerade spegeln i hallen och såg vilken otrolig frisyr jag skaffat under natten. Så jag tänkte att jag skulle dela med mej av synen.
Syns det??? Icke det.
Alla bilder blir inte som man tänkt sig, för ni ska veta att jag har valt den tydligast bilden.

Så här ser det ut när jag intar första kaffekoppen för dagen. Med mackan som alltid ligger och väntar på mej från kylen.
Dagens tidning med tyvärr tråkiga nyheter: Min vårdcentral läggs ner.
Dessutom så ligger boken för dagen och pockar på uppmärksamhet.
Glasögonen är med. Då kör vi.

Idag är det en sån här dag då det kan bli vilket väder som helst. Morgonen började med åska, sen har det varit ett ihärdigt regnande. Just nu ser det ljust ut. Ni vet molnigt men inte mörkt ruggigt utan som att det snart spricker upp. Skulle kanske passa på att ta dagens walk about med jycken innan det blir så varmt.

Tror att jag ska ta ett par timmar i pysselstugan idag. Jösses vad jag gillar det stället. Blev inte sämre nu när jag fick ett ordentligt bord.

En kopp kaffe, promenad med jycken och sedan pysselstugan. Så ser min dag ut.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar