torsdag 13 juni 2013

Jag har det bra jag.

  • Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.
  • Det finns dagar då Monika lämnar skogen och går på stadens gator som en vanlig dagledig.
En sån dag var igår. Jag känner ju att det blir som mer och mer besvärligt att offra en dag i staden bland folk och lockade extrapriser.
Där för har jag bestämt att minst en dag i veckan ska jag syssla med just det. Gå i affärer. Brukar passa på när jag ändå ska ta prover eller sånt.
Dessutom hade jag bestämt att jag inte skulle handla något som inte stod på handlingslappen. Klarade jag av det??? 
Men icke det.

När jag kom hem och plockade upp allt så fanns där bland allt planerat: 
En silverfärgad grodprins 
En stooor ljusmanchett, 
3 garn-härvor (jag har köp-stopp på garn sedan någon månad tillbaka, hjälper det? Nopp)
Ett 100 kronors fynd på Röda korset: En ljudbok, en byxa, en klänning och en tunika. 
Två pussel (begagnade)
Röda handdukar, både nya och begagnade.
Två ljusmanschetter i tenn.

Tänk inget av de där sakerna visste jag skulle följa med hem när jag gav mej ut på morgonen.
Men de där sandalerna med klack som Jimmys valp åt upp för mej, dom hittade jag inga nya.

Saker som jag alltid kommer hem med (utom garn då) det är ju böcker.... Vet inte hur många gånger jag kom på mej själv med att gå och titta bland böcker och plötsligt göra ett mental bokköp. Men se jag hann ställa tillbaka innan jag var i kassan. 
Då funkade det där: Men Monika tänk nu efter behöver du en till bok som ska stå i kö för att hinna bli läst..... Nä det behövde jag inte.

Idag är en superhärlig dag. 
Det stormar så jag fått knyta fast peruken och de "stackars myggen" har kastats sig ner i gräsmattan och håller fast sej i någon grässtrå. 
Jag och bonzo får vara själv i hörnet på altanen. Har inte tänkt basunera ut att det är vindstilla där i vårat hörn.

JA men jag måste ju berätta. Jag är ju en sådan där björk-pollen-allergiker. Trodde jag klarat mej detta året.Man har slutat varna för björkpollen på Tv för denna säsongen. Men se tji fick jag. Nu är ögonen hårt åtgångna. Små, kliiga, rinniga och allmänt dötrötta. Så det är bara att konstatera att det är något annat i år som jag reagera för.
Men nu var det ju det här med att se positivt på saker och ting. 
Alltså, fördelen med att ha pollenallergi i ögonen är att man kommer sig i säng på kvällarna. 
Går man inte själv och lägger sig så gör då ögonen det i allafall.

Nu ska jag hänga tvätt i den härliga blåsten, en promenad med jycken å sen blir det en bok i hörnet på altanen.

HA det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar