söndag 31 januari 2016

Almanackan som kom bort

Hiskeliga tider vilken ångest jag haft.
Jag hade gått och tappat bort min almanacka.... Ändå sedan Fredagsmorgon har jag trott att jag tappat min vän i livet som håller reda på alla mina provtagningstillfällen, när jag ska ta bussen till Inga-Lill, alla mina läkarbesök, när bokbussen kommer, när det är dax för två-dagars droppet på lasarettet, när Kenneth fyller år och vilka mått det var på det jag skulle sy.
Är man som jag en kvinna med katastrofalt dåligt minne måste man skriva upp.
Allt.
Men i kväll har Kicko hört av sig. Jag hade glömt almanackan på Expansa.
Vilken lättnad, jag känner min  otroligt lättad. Nu kan jag återgå till att tänka framåt utan att bryta ihop. Så skönt.



Nu är strax mössa klar som jag började med förra gången vi hade syjunta.... Nä just det, det var då jag var tvungen att fokusera och räkna till drygt 100 maskor, men fick ge upp. Fanns inte tid eller intresse att låta bli att prata eller lyssna. Blev ingen mössa då, men nu är den strax klar.
Den blir mjuk och skön och jättefin. 

Men nu blir det lite knivigt. Jag har ingen aning vad jag har lust att göra nu. Å jag som alltid har något handarbete i knät när jag ser Tv. 
Hmmm??? Ska det verkligen vara så svårt att välja nåt???
Antagligen. Just nu skulle det vara det.
Suck.


Kolla det här då! Här trodde jag att jag plockat bort julen.
Phah. En hylla full ute på altanen.
Dessutom har jag hittat två typiska juldukar i en korg, en musmatta med tomte på och en julig kökshandduk. Men visst är det så att julen varar ändå fram till påska, nä det var inte sant nä det var inte sant för där emellan kommer fast. När är fastan??
Visst är det länge dit?

Strunt i tomtarna, inget att haka upp sig för, nog kommer dom bort förr eller senare.
Kolla här istället:
På bordet ståtar en vårlig, underbar stor tulpanbukett i sin fina vas. Känns väldigt lyxigt. Jadå men det kan det få vara, precis så, fint lyxigt och vårligt.


På tal om våren.
Förra veckan när jag skulle ner till postlådan. Det var någonstans mellan 5 och 10 grader kallt ute. Men plötsligt kände jag på kinden på vilken sida som solen fanns. Den har börjat värma, inte rysligt mycket utan precis så där att det kändes.
Ljuvliga tider.

Nu var det länge sedan jag skrivit nåt om viktväktarna.
Antagligen för att det inte hunnit hända så mycket på den fronten, det har varit upp ena veckan ner andra veckan.
Men sedan jag skrev något sist har jag gått ner lite till. så nu är det totalt 13 kilos viktminskning. Känns bra.

Nu ska jag förbereda lite för i morgon.
Blir att jobba på Expansa så att få med sig en lunch kan ju vara fiffigt.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar