torsdag 14 januari 2016

Ikea utan köer

Hejsan på er.

I går gjorde jag nåt jag aldrig tidigare fått uppleva.

Jag och Kicko skulle iväg på en inköpsrunda. Det var både Monika, Kicko och Expansa som behövde grejor.

Redan när vi kom, så där runt 11 -12 kändes det skumt. Ute på parkering fanns det inte några bilar så bara för att vi kunde så for vi runt några ärevarv.
Valde till sist en plats alldeles vid entrén.
När vi kom in så la vi fort upp fokus på det som var sånt som fanns på inköpslistan. Kollade inte så mycket runt oss, utan bara på sånt vi skulle köpa.
När vi kom fram till restaurangen så var det då dax för lunch sa magen till....... Men vad i hela friden? Inte en kotte i kö för att få sig nå mat, ändå var ju klockan lunchdags sedan en god stund, men vad betyder detta???
När vi tittade oss omkring var det samma resultat, i stort sett inte en kotte.
Vi var ju tvungen att dokumentera allt detta tomma.


Ser ni va?  Så himla mycket gott om svängrum har jag inte sett på Ikea någonsin tidigare. 
Innan vi ätit färdigt så dök det upp ett sällskap på åtta personer. Jaha, men så bra, då är vi ändå inte riktigt själv här ändå.


Fanns sådana här fack också, som visar att julförsäljningen nyss avslutats. Nå men det ska väl också bara införas på den positiva sidan. Är väl bra att de fått sälja.
Mycket följde hem, både sånt som fanns på listorna och sånt som bara måste inhandlas varje gång man är på Ikea. 
Servetter, värmeljus å sånt.

Idag då.
Förmiddagen så blir det både fylla dosetten och ta det svåra beslutet vilken av böckerna jag ska börja att läsa. 
Fick leverans av bokbuss igår, så det finns många fler i bokhyllan att välja på, men jag börjar med någon av dessa tre.



Dessutom är Doris på väg hit, blir kaffe och en trevlig pratstund. 

På eftermiddagen är jag kallad till någon information på Arbetsförmedling som jag hoppas ska vara givande. 
Kvällen blir hos Vilja, föräldrarna har uppdrag som ska utföras efter den tiden när Vilja inte kan följa med för att klockan hinner bli för sent för kvällströtta tjejen. 
Men hon tycker att det är okey att mormor och morfar kommer och nattar henne istället för att föräldrarna göra det. 
Blir högläsning ur någon bra bok i kväll. Hoppas hon är sugen på någon av Gittan böckerna, helst den som heter Gittan och älgbrorsorna. Den är så himla  kul.

Nä men nu bör jag ta tag i dagen,  klä mej  och se till att medicinen hamnar i sina småfack blir uppdrag ett och två, sedan får vi se vad som händer.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar