fredag 5 februari 2016

60 år. Känns fint.

Hallå.
 Sista veckans partajande och fikande resulterade i 2 hektos ökning på vågen. Låter väl inte så illa tycker jag. Det är inte så många tillfällen under veckan som gått under rubriken fettsnåla och smart. Men desto mer har det varit lyxig mat, fika och många tårtbitar
Med andra ord: Nu är det klart och fixat. Nu är jag 60 år.
Helt underbara dagar har det varit.
Massor av fina presenter:




Det är ju inte så mycket att lägga ut någon bild på presentkorten. Men de var flera och spännande. Jag får återkomma i ärendet när det blivit omvandlat från papper till på riktigt.

Helt enkelt underbara dagar har det varit.
Dessutom har jag mängder med kort från hela tillställningen, men hur ska jag gallra ut och visa???

Jag gör ett försök att det inte ska bli hur många som helst:
Börjar om med lördagen då det var familjens dag.





Så går vi vidare mot själva dagen, alltså tisdagen, själva födelsedagen. 
Huset fullt av vänner. Skojigt stimmigt och väldigt härligt.

 Men plötsligt så ser jag en blondin som inte riktigt hör hemma i det här gänget, å en till kvinna bakom henne. ??????!!!!
Nä men!!!!
Men snälla söta....... Britt-Inger och Ann-Katrin..... 
Mina vänner från barndomen och från tonåren. 
Men alltså vilken häftig överraskning.

Bara jag tänker på så paff jag blev så ställer sig håret på armarna.


Ann-Katrin längst till vänster och sedan Britt-Inger. Sedan sitter Kicko och Thomas.

Nu ska jag lägga ut lite bilder från födelsedags-kvällen. Följ med nu:

Jag och Vilja är fokuserad på paketöppning


Mari i soffan med alla barnen


Mari och Jag har nåt vi funderar över. Annica, Kjell och Kent vid bordet


Härliga Arvid. Tala om full fart med glimten i ögat hela tiden.




Annica håller koll på mej när jag provar presenten. 

Kent och Kent


Linda, kvällen till ära min högra hand som såg till att allt funkade perfekt, men se nog hann hon med att få en kram av vilja




Kjell och Kenneth verkar nöjda


Då tar vi dom från andra hållet: Thomas, Kicko, Britt-Inger och Ann-Katrin.

I onsdags var vi ner till Jimmy. Det var dags för Jimmy att skaffa sig några nya skor. Han fick tag i riktigt bra skor till ett suveränt pris. Så kan det bli när Piteborna håller ihop. 
Vi passade på att äta gott ute och strosa lite i stan. 

Just det, Jimmy skickade ett meddelande igår kväll. Han hade visst varit iväg på äventyr med Anna och Magnus. 
Anna och Magnus är kusiner till Jimmy. Ja nu inte riktigt äkta kusiner men i Jimmy värld så var dom det när han var liten så då har vi hållit fast i det genom åren.
Måse kanske ringa och intervjua honom om igår. Vad jag förstod av meddelande så var det väldigt lyckat.

Undras om jag ska sitta så här idag. Kan ju vara på sin plats att göra nåt nyttigt. Bära in ved, ut med askan och grejset till komposten, dammsuga lite, förbereda maten inför helgen. 
Eller så skulle jag kunna göra nåt helt annat.

Men det där med att förbereda maten är ju inte dumt när det gäller att tänka till så det blir bra mat och inte bara god mat.

Nå men nu slutar jag.

Ha det gott alla.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar