tisdag 5 januari 2016

Linda fyllde år igår.

I går fyllde mitt sladdbarn 34 år. Går det? Är det verkligen möjligt att sladdbarn kan fylla så många år???
Kan det var så att jag ska inse att jag inte håller på att var så himla ung nå mer?
Kan vara så..
Antagligen.....

Nå men hur som helst kära dotter: Stort grattis på födelsedagen, Linda. Just nu då 34 år och en dag gammal.


I går var vi där, hos Linda alltså, vi började med god Thaimat och sedan bara rullade det på, precis sånt som en viktväktare behöver. 
Ni vet sånt som bullar, kakor, glass med maräng och kolasås. Ja eller hur? Helt perfekt.

Som grädde på moset fick vi ju umgås med en massa trevliga människor.

Idag hade vi planer. Vi skulle hälsa på Jimmy bestämde vi igår. 
Nu blev det inte som vi tänkt men va tusan, vi är ju ena duktiga omplanerare. 
Vi, jag och Kenneth alltså, trodde att vi skulle montera upp en taklampa, sätta upp ett älghorn, plocka bort julen å lite sånt. Det tänkte inte Jimmy.

Han var klar för en utflykt när vi kom. Ja men då blev det så, det blev lunch på Max och handla på Sigvard.
Sedan var Jimmy färdig för ett fotbad, kaffe och slappa med en  ny tidning.
Blev en bra dag ändå, trots att den inte liknade den dagen vi trodde det skulle bli innan vi for hemifrån.

Kallt är det här i Vändträsk, javet i hela Norrbotten, rent av kanske i hela Sverige har jag hört.

Så resten av veckan kommer fokus att ligga på att bära in ved och att elda.

Kanske skulle använda morgondagen till att laga upp lite mat så det finns när man behöver.
Så blir det nog.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar