fredag 8 januari 2016

Natt och kallt ute

Fredag morgon, klockan är tidigt, väldigt tidigt.
Men den här damen hade sovit klart redan klockan 2.

Grubbel, grubbel. Inte klokt vad man kan göra stora, svåra problem av sånt man inte har någon makt över, eller för den delen inte har ett skvatt med att göra.


Mörkt ute och ca minus 30 grader.

Ska man nu ligga sömnlös i sängen så kan man ju lika gärna kliva upp och elda samtidigt som man skriver blogg.

Har jag visat de här väggorden tidigare??
De sitter på väggarna hos Anna och Robin och jag blir så himla glad varje gång jag ser dom. På fri hand målat på väggen direkt:


Det här första sitter passande nog på sovrumsväggen.


Så var det den lilla toaletten. Som ni ser så är det fullklottrat så att säga.





Jag tror de här tre är mina största favoriter. Jag blir så himla glad av denna toalett. Helt klart en mycket mysig inredningsdetalj.

Undrar om det är den här dagen som jag ska baka lite..... Eventuellt. 
Se nu gjorde jag det igen: Ändå vet jag att bara jag pratar om att jag ska baka gör att hela jag går i strejk. Fattar inte varför jag tycker det är så tråkigt. Annars minsann så gillar jag ju sånt som är kreativt. 
Kanske skulle jag sätta mej och googla lite på recept. Kanske jag hittar nåt som verkar omöjligt att misslyckas med och med sådana ingredienser som finns hemma.
Kanske det.
En sak vet jag då med bestämdhet: Jag ska inte vara ute idag heller, inte mer än gå ner till postlådan, ge fåglarna mat och bära in någon korg med ved.

Kanske jag skulle prova om jag kan somna om någon timme till. Tycker att ögonlocken svider.

Jopp, jag provar med det, innan jag googlar recept.

Ha en bra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar