tisdag 19 januari 2016

Många telefonsamtal/telefonköer igår

Men så trögt mitt internet var igår.
Segheten höll på att driva mej till vansinne.
Det är sådana dagar jag verkligen ser hur mycket jag vanligtvis använder datorn.

Tänk alla telefonnummer till försäkringskassa, kommunväxlar och andra instanser, all information på olika hemsidor......... Hur får man reda på de? Heter man Monika Lundgren så söker man på internet.
Suck, men inte igår.
Att det sedan gick lika trögt som vanligt att få ett besked när jag väl fick tag i de nummer jag behövde, suttit i de telefonköer som man tydligen vill att folk ska sitta och elda upp sig till en lagom nivå av frustration innan man kommer fram.

Nå men telefondagen slutade med samma resultat, precis som det brukar.......
-Ett svar fick jag.
-Tre frågor blev jag inget klokare på. Hittar ingen som vet och kan hur man gör.
-Två olika besked om att man måste få en ny fullmakt
-Dessutom har det dykt upp 4 nya frågor.

Som sagt......... Tur man är van att det ska jävlas.

Dessutom skulle jag söka efter ett recept på internet i går, en kaka som jag sett tidigare, gick det? Nopp, blev inte baka sådan kaka. Blev en gammal beprövad från bakboken istället.

Nå men dagen igår var ett mörker.

Till och med att solen verkade tveka....... Kallt, kallt tror jag struntar i att gå upp idag verkade solen tänka.... 
Få se hur den gör idag? För var det kallt igår så är det bara förnamnet för hur vädret är idag. - 32 grader så här på morgonkvisten och fortfarande har solen inga funderingar att kliva upp.

Om jag nu hade en trist dag igår så blev kvällen desto trevligare. Det var ju "Sparrisarna runt samma bord" som träffades.
Ulrika bjöd på en supergod morotssoppa. En varm brietårta och en spännande, mumsig och frusen bananglass. 
Som vanligt så var det många ämnen som togs upp:
- allt från nya filmer.
- serier på Tv.
- lästa böcker.
- bakrecept. 
- utvärdering av Ulricas hemgjorda handkräm som vi fick före jul, (vi var väldigt eniga där, den är bara så ljuvlig)
- hur man gör när man blir utan ström ett längre tag. 
- hur gör man om avloppen fryser. 
- Hur julgransplundring funkar numera.

Det var ett axplock av det vi pratade om.
Dagens handarbete blev inte mycket av. Jag fäste några trådar i en mössa. Så hade jag tänkt lägga upp maskorna till en ny mössa och sätta igång att sticka........ Jag behövde drygt 100 maskor, klarade aldrig av att var tyst så länge att jag kunde kontrollräkna. Så det blev bara cirka 100 maskor på en sticka. Sen blev det inget mer...  Nå men vad spelar det för roll. Sällskapet är det viktiga dessa kvällar.


Fortfarande känns det som om vi borde vara fler i vår sparrisgrupp, men de verkar gå trögt att hitta någon som vill vara med.....


Vi samlade ihop det som producerats av oss och av andra som velat hjälpa till, så nu har vi en rejäl kartong med babykläder och filtar som vi ska skicka iväg till de som vet hur man delar ut till de som behöver.
Så roligt att så många känt sig manade att vara med. Tänk att varje babymössa, kofta eller filt kan göra stor skillnad för de som ingenting har till sina nyfödda. 
Tänk att slippa linda in sitt nyfödda barn  i tidningspapper.

Nä nu ska jag sätta igång med dagen. 
Blir stort fokus på att elda, eftermiddagen blir det att jobba på Expansa.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar