torsdag 7 januari 2016

Men nu är det kallt ute.

Ute och chillar lite............. Nä men skulle inte tro det. Det enda som kan få mej utomhus idag är om jag måste hämta in ved.
Attans i min lilla låda vad kallt det är. Men väldigt vackert. Solen brassar på allt det gnistrade, glittrade vita.

Att det var så här kallt precis för ett år sedan minns jag bara för att grannen just kommit hem med två bedårande husky-valpar och en liten kattunge. Dom tyckte det var skitkallt ute, vi också. Så det blev en snabbtitt bara.
Nå men nu är det ett år senare, samma skitkallt. Kan inte påstå att man känner sig på något sätt van att det är så här kallt.
Termometern visar just nu på - 32 grader.

Trettondagen igår var samma kalla.
Vi gjorde ingenting mer än eldade igår.......... Nä men nu skojade jag.

Vi gjorde både det ena och det andra. Men i stort sett var vi inne hela dagen.
Vi drog sticka om vem av oss som skulle gå ner och hämta soptunnan nere vid vägen, sopbilen hade varit i farten.
-Jag förlorade.
Vi drog sticka om vem som skulle bära in ved
-Jag vann.

Det blev en dag med en massa matlagning, blev en massa god mat. När jag likaså var igång så  passade jag på att frosta av frysen. Maten klarade sig ute på altanen utan problem :-). Det blev lite skåpstädning, stickning, bokläsning också.
Vi följde med alla sändningar från Tour the ski.
Så det blev ju en massa gjort igår. Blev dock inte att förbränna nå kalorier. Inte många i allafall.

I dag blir det jag som bär in ved, Kenneth är ju inte hemma, han jobbar. Gäller att hålla huset varmt och mysigt för till kvällen blir det middagsgäster.
Det gäller att tänka lite smart då vi har köksbordet nära kaminen. Så medan det är dags att sitta vid köksbordet så gäller det att inte våld-elda.

Nä nu tror jag att jag ser till att göra nåt. Man kan ju inte bara låta dagen passera helt till spillo.
Nä jag tar och gör nåt som behöver lite kroppsrörelser.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar