lördag 30 januari 2016

Blev lite i bloggen ikväll

Inte klokt vad jag har mycket att skriva om.
Känns som om jag inte riktigt ska skriva om allt ikväll. Finns risk att jag får hålla på ändå till i morgon. Blir några väl utvalda delar ikväll, tro jag.

Idag har min familj varit hem, vi har gjort ett genrep på mitt 60 års firande. Gick himla bra. Jag gjorde precis som jag föreställt mej att det skulle te sig.
Jag och alla anda fikade, pratade, öppnade paket, skrattade, diskade, fikade mer, spelade lite kort, såg en film, lekte en stund ute i det fina vädret, pratade ännu mera.
Älskade familj....



Bra dag.

I går var det ett häftigt gäng som samlades hos Stig Larsson och pratade om gamla vändträsk. Massa prat, god köttsoppa och faktiskt en liten dröm om att kunna göra en bok, en dokumentation om vad som en gång funnit i byn, ja även om dagens Vändträsk. Spännande grejor. 





För några månader sedan så läste jag om hur det funkar i delar av världen. Att man hört att det finns människor som ingenting har, jodå men ändå, hur gör man för att förstå det???
Där stod det att om kvinnokliniker som förlöser kvinnor, alltså kvinnor som inget har. Där man tar hem sina nyfödda i lite tidningspapper. 
Vet ni det sitter som en vass, elak tagg i mej........ Plötsligt blev det där uttrycket om att ingenting ha mer begripligt för mej. 
En underbar liten baby, alldeles försvarslös men oändligt älskad...... Inlindad i tidningspapper. 
Suck, Usch....
Det var då jag bestämde mig att nåt kan jag väl göra. Tänk om någon slapp ta hem sitt nyfödda i tidningspapper. Bara nån.
Jag berättade i syjuntegruppen som naturligtvis var med på en gång. Dessutom spred det sig som ringar på vatten.
Våra lokala garnhandlare gav oss material så vi kunde sätta igång.


Så såg det ut då........ Massor med garn



Så såg det ut i veckan. 
En hel banankartong proppfull med babyfiltar, koftor, sockar och mössor. 
Häftigt. Bra jobbat alla som varit med.

Nä men det var ju det jag anade. Passar jag mej inte så blir jag inte klar med skrivande på väldigt länge. Så nu tog jag beslutet att sluta för ikväll.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar