lördag 23 januari 2016

Last Night of the Proms

Tänk att en gång i livet få vara med om "Last Night of the Proms"
Alltså på riktigt, live alltså...
Det skulle var så djuriskt häftigt.

Vet ni vad jag pratar om?
Har ni sett det?
Så häftigt, en helt underbar uppsättning av seriösa, duktiga musiker som spelar och sjunger inför en hänförd publik.



Jag och Kenneth har suttit nu ikväll i soffan, klistrad framför TV:n och med ett leende på läpparna, bara njutit. Så häftigt. Tänk att en gång få var med på plats i England.
Men det är väl bara fara det säger säkert nån....... Jo det är klart, men så ofta som vi är och reser känns det som om det nog inte blir av. 
Men en härlig dröm kan jag ju få ha...................... länge.

Idag har det varit något mildare. "Bara" - 22 grader. 
Planen idag var att hälsa på Jimmy om det inte var så himla kallt, jaja, det var ju inte minus 33 iallafall. Vi tog med oss lite go-fika och for ned till Jimmy. 
Vi fick en riktigt skojig dag. Massa skratt och prat.
Jimmys kompisar Anders, Jenny och Emil var också där. Blev ett härligt gäng som fick en trevlig eftermiddag tillsammans.

I morgon måste man hitta på någon utomhusaktivitet, det ska viss bli bara runt -15 grader. För övrigt skulle jag tro att dagen består att laga lite mat, så det finns några dagar.

Kanske baka i morgon........... Men attans.

Jag har tänkt att jag skulle baka en rulltårta som Kenneths jobbarkompis bjöd på. Vansinnigt god. Första gången jag kom på att jag skulle fråga så var hon i Thailand............ Blev inte att fråga då av naturliga orsaker. 
I veckan träffade jag ju henne, kom jag ihåg att fråga???? 
Men se inte det.  
Alltså är jag fortfarande utan receptet.
Blir nåt annat istället, då.

Nå men nu ska jag greppa boken och läsa en stund. Just nu läser jag om en kvinnlig stenhuggare på 1200-talet som jobbade på slottet åt Kung Valdemar. Var inte lätt vill jag lova. Dåligt med kollektivavtal, fack, maskiner................ men gott om dålig syn på kvinnor.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar