torsdag 21 januari 2016

Burr...

Men det var inte klokt så envist det var.
Kylan alltså.
Kallt, kallt, kallt.

Så här såg jag ut på onsdagsmorgon när jag gick från Kenneths jobb till Expansa.


Valet mellan att gå eller att ta bilen var ju ganska enkelt. Jag valde att klä mej som en polarforskare, hellre det än att vara tvungen att bilen skulle stå utan motorvärmare hela dagen.
Enkel ekvation. 

Det var runt -30 grader hela dagen.
Det var just en sån dag när man som vill var fin, ha frisyren fastspreyad och inte tillplattad som en stor rejäl mössa kan orsaka.
För just igår var en sån dag när jag skulle och söka ett jobb. Bara hoppas att de som tog emot mej har samma syn som mej när det gäller kläder en smällkall dag. Många lager, smart men inte så vackert.
Själv skulle jag inte anställa en människa som dök upp i eleganta kläder men som inte hör hemma på våra breddgrader en dag som igår.
Så det så.

Dagen idag har jag eldat, burit ut aska och burit in ved. 
Där emellan har jag försökt få ordning på alla dessa samtal och papper som jag höll på med hela måndagen eller var det förmiddagen på tisdag. 
Jag minns inte men det var då bara någon dag sedan.

I morgon blir det nog också att elda, bära ut aska och bära in ved..... Skulle jag tro.

Undras vad man ska hitta på för mat i helgen, man skulle ju kunna förbereda några mål i morgon, om man inte hade akut idétorka. 
Kan ni inte berätta vad ni ska äta så kanske jag får några idéer?
Kanske jag skulle läsa Keckes blogg, hon har alltid en massa mat för sig. Finns säkert något där jag kan använda.

Egentligen skulle jag vilja bli bortbjuden på Palt eller nåt........... Det hade varit grejer det.

Nä nu ska jag greppa boken en stund innan det är dags att hoppa upp i sängen.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar