måndag 1 september 2014

Folkrace och sånt

Hej och god morgon på er.
Idag en strålande måndag.
På morgonen har dimman legat tät över Vändträsk men, nu med solens hjälp har den jagats på flykten.
Första september. Jaman jådå. Låter ju som: hög luft, lingon, älgjakt, svamp och tända ljus på kvällen. Med andra ord en ganska mysig månad.
Själv har jag just gjort en ny mapp idag där jag ska samla bilder från kameran..... Bytt från arbetsnamnet sommaren 2014 till hösten 2014


Kenneth inhandlade oss var sin sådan här sik på skördefesten i lördags.
Blev underbar middag i går eller vad tycks:

Supergott alltså. 
Dessutom serverat på bästa söndagsporslinet.
För övrigt så hade vi en fantastiskt trevlig dag i går. Folkrace i trevligt sällskap och i ett underbart väder. Dessutom var det riktigt underhållande biltävling, minns inte sist vi var på folkrace, men det var ett tag sedan. Dessutom hade vi så tur att Linda bjöd in oss. Det gjorde definitivt inte saken sämre.

Innan tävlingen så kom Robin och Levis förbi. Levis var en riktig tuffing. Han är den första jag sett har tagit mer än en tugga från äpplena som vi pallade för några dagar sen. Dom är nåt så otroligt sura. Men han bara hurvades och fortsatte och tugga.

Snygg är han också.

Här kommer ett par bilder från publikplatsen i lördags




Moran passade på att sola i en paus.

 Men Robin!!!!! Vad har vi sagt om att inte gå innanför staketet????
Att det inte bara gäller de små trodde vi du förstod......
Aha. Vattenflaskan var försvunnen. Levis fick iväg sin älskade flaska både långt och högt så det var tydligen inte det enklaste att hitta i höggräset.

Nå det var helgen det. Idag är det annat som gäller... Led-ljus ska inhandlas på Gilla, toapapper bör inhandlas annars blir det snart lätt panik hos Lundgrens och jag ska och se om det finns någon hjälp att få för att få igång en jaktradio som nu bara busar med oss. Sist Kenneth trodde att nu ska det nog ske att ställa in den rätt så råkade han få på Norrbottensradion och nu går det inte att ställa in nåt annat. 
Teknik alltså, himla besvärligt när man inte är på sanna nivå så man förstår vad man gör. 

Nå men jag tror jag hoppar över nästa kopp kaffe och torkar några fönster så jag får upp andra gardiner. Sen som sagt blir det staden.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar