måndag 8 september 2014

Svampkorg eller bärhink....... Svårt att bestämma mej

Måndag, vardag.
Tror att jag får en bra dag idag. Tror att magen är med på mina planer.
Först en sväng ut i skogen för lite inhämtning av ätbart att spara inför vintern. Vet inte än om jag ska satsa på svamp eller bär.
Dessutom ska vi ju på trevligheter i kväll. Syjunta. Det ser jag fram mot. Visserligen vet jag inte till vem jag ska och vilka människor som är där, ju förutom Ullis, hon vet jag är där. Dessutom vet hon vart vi ska.
Så då löser det sig nog. Tror ju att det kommer att bli hur trevligt som helst.
Hittade lite bilder i kameran på morgonen som jag glömt bort.
Först ut är Min dotter med sin lilla klätterapa till dotter.
Dom verkar då ha himla skojigt

En bild på min hund och hans favoritplats. Där ligger han ändå till det blir för kallt ute. Men tala om att det blev en klart bild. Då har jag nog inte så rysligt smutsiga fönster ändå.

Middagstime i lördags. Parisare ute vid elden. 

Jag var också vid elden. 

Dagen igår var en sån där trevlig dag när besökare bara löste av varandra. 
På förmiddagen kom Sara och grabbarna. 
Dom var på väg till Leos lekland och gjorde en mellanlandning här. En snabb lunch serverades och Sara fick sin påse med ljus sen så var dom iväg. 
Eftermiddagen tillbringade vi med Kicko och Thomas ute vid eldstaden. Många ämnen avlöptes på rullande band. Jösses vad få sekunder som det var tyst. Sanningen att säga så är det inte Kenneth och Thomas som tar mest plats vid samtalen. Det är inte sant vad jag och Kicko kan surra. 
Men som sagt en underbar eftermiddag. Med en sagolikt sommarhärligt dag.

Nä men om jag skulle bege mej till skogs nu då så får vi se hur det går.
Men då var det ju frågan: 
-Svampkorg eller bärhink?
Svampkorg, betydligt skojigare att plocka svamp än något annat. Dessutom så svämmar markerna över i svamp, massor av sopp överallt.
Bärhink, behöver skaffa mej blåbär. Men inte skojigt att plocka.


Hmmmm. Jisses vad svårt det blev att bestämma. 

Jaja nu har exakt 10 minuter på mej att bestämma mej. För sedan har jag redan gått från gården.

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket trevlig tyst och fridfull dag ute vid eldstaden :)
    För inte surra vi sååå mycket......... hehe
    Kram :)

    SvaraRadera