tisdag 2 september 2014

Inga-Lill och Kungen

Hihi. Vilka spratt fantasin kan spela..

Här för några kvällar sedan så satt jag och Inga-Lill och skickade meddelande till varandra på datorn.
Så skriver Inga-Lill att på tisdag ska hon göra Äppelgelé för hon kan inte göra det på måndag för då ska hon ju träffa C-G.????!!!!??
Inga-Lills Äppelgelé är nåt så inni-vassen gott. Till Allt griskött, allt från julskinka till kotletter och revbensspjäll...
Nomnomnom..
Dessutom har jag för mej att hon brukar säga att det är helt perfekt att äta av om man som jag är diabetiker.
Ja så nu har hon fått mej full av förväntan kanske jag får en burk nästa gång vi träffas.

Nå men nu till C-G........... Vem tusan är C-G???
Inga-Lills syster har dom initialerna men inte med ett bindestreck mellan. ??? Vem. Vem...??
Blev nåt så vansinnigt nyfiken.
Ska man få veta måste man ju fråga. Så då gjorde jag det, frågade alltså. Vem är C-G.
Plötsligt var inte kvinnan kvar i andra änden av tråden.
Vad är klockan?? Kring 20,30.... Men det är inte sant. Hon har säkert farit iväg och jobba... Inga-Lill jobbar natt nämligen. ska jag nu sitta här en hel natt och försmäkta av nyfikenhet vem tusen C-G är. Hemska tanke.
Nähä plötsligt var hon där igen. Hon höll på att städa och med jämna mellanrum så städade hon sig förbi datorn..
Förklaringen var ju dö-enkel. Jag har dessutom vetat hela sommaren att hon just denna måndag skulle träffa C-G. Så det var helt i onödan jag satt här och nästan funderade vad man kan heta när man skriver C-G:
Carola-Gull
Curt-Gunnar
Catrin-Gun
Crister-Gert
ja eller nåt sånt. Men det lutade mer åt ett mansnamn än åt en kvinna....

Carl-Gustav kanske
TADA:


Inga-Lill hade ju en date med Kungen.
Som sagt det hade jag ju vetat om lääänge.
Men visst ser han som nöjd ut?
Tror jag det, för Inga-Lill är en trevlig tjej.

Jaha om jag nu också skulle ta tag i  lite städning. Började med köksfönstren i går men tvärslutade och drog iväg till stan i stället.

Men jag tror att jag ska få lite kaffe först.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar