lördag 13 september 2014

Hörnskåpet och fläsklägg

Lördag och samma härliga väder.
Men i natt har det varit kallt. Var bara ett par plus när jag klev upp kring halv sju.

Måste gå och se hur det gått med min zucchini. Den tål inte att det går ner nära noll. Jag har ju i färskt minne hur det gick med mina frön som jag så omsorgsfullt hade förgrott inne i köksfönstret..
Hade dom inne till järnnätterna passerat där runt 6 - 10 juni.
Men natten före midsommarafton då blev det knas-kallt och de frös. Nå men nu hade jag ju plats att odla några frön i min upphöjda odlingsbädd och det gick med en rasans fart så fanns det att skörda. Otroligt vad bra det har gått, har skördat otroliga mängder i sommar, men som sagt, det är nog kört nu.

Dessutom så är det bara konstatera att knott och swidon inte gillar frost. Hehe.

Älgjakten då?
Jo tack jag får följa på avstånd. Magen är fortfarande inte att lita på. Men ack vad jag önskar jag var med ute.
Har hört på jaktradion att man skjutit första djuret nu på morgonen.
Kenneth har nyss varit hem och hämtat fyrhjulingen och älg-dragar-pulkan.

Nå men om jag skulle ta tag i det jag har bestämt mej för idag: Att laga en massa mat ska jag göra, Redan klar med att koka en stor fläsklägg.
Nu ska stekgrytan igång för nu ska det bli kotletter och revbensspjäll.
Gott.
Städa det gigantiska hörnskåpet ska också ske idag.. Alltså det rymmer chockartat med grejor. Det inser man när det inte går att hitta en enda grej...... Å så har det varit så nu en längre tid. Man kan stå där tid för utan tid och plocka lite hit och lite dit men utan resultat. Alla plastmuggar och alla blomvaser finns där inne men var???? Dessutom sökt Kenneth en träkåsa i går, en speciell, utan resultat, tror han hittade 10 kåsor men ingen var just den han sökte.
Men si nu är det dags att få lite ordning.. Snart alltså.

Nä men jag skulle nog börja nu tror jag så jag blir färdig någon gång.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar