torsdag 7 augusti 2014

Vita fina moln

Men alltså..... Tänk att vita härliga moln kan ge sån livskraft.
Idag är det mulet i Vändträsk.
Dessutom är det runt 25 grader. Stor skillnad mot soligt och kring 30 grader.
Skönt....

Jag har ju hunnit med massa saker som annars tar en hel dag att åstadkomma.
Jag och jycken har hunnit på långpromenad och vi har hunnit ner i sjön och badat. Matte mest, jag har ju en badkruka till hund. Men jag tror han gick ut tills vattnet tog under magen.
En dusch ute på gården och vattnat blommorna och grönsakerna har jag också hunnit med.
Gräsmattan klippte jag igår så då kunde jag gå omkring i dag och konstatera:
-Mmm, nyklippt, trevligt.

Eftermiddagen kommer jag att tillbringa i staden.
Börjar med att äta lunch med Kenneth, sen blir det uträtta en massa ärenden. Sånt som ska göras, veckohandla, fixa två presenter, ladda om böcker på bibblan, ta prover på vårdcentralen..... Nä men just det..... Det heter ju hälsocentralen.....
Ja men ni ser, många små-grejor som ska fixas.

Får se om det dyker upp några grabbar idag, mina barnbarn alltså och deras mamma har aviserat att dom är på väg hit.

Jag skulle kanske sätta mig och göra en handlingslapp. Kan vara idé. Annars blir det bara dyrt och dessutom kan det bli väldigt bristfälligt med sånt som verkligen behövdes inhandlas.
Kan ju bli så tokigt att inte ens kaffe och salt följer hem om jag nu ska improvisera på affären.
Nä, känns smart att skriva lapp. Att sen få lappen med sig är ju också himla smart. Har väl hänt någon gång att man kommit till stan utan lapp.
Klart obra.
Dessutom har jag akut idé-torka vad vi ska äta. Ska det fortsätta och vara så här varmt så kan det bli vanvettigt jobbigt att tänka ut en matsedel. Jag kan inte påstå att inspirationen flödar direkt. Avskyr att laga mat när det är varmt.


Nå men jag tror jag går ut en stund till och bara njuter av det molniga vädret.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar