torsdag 21 augusti 2014

Tror det blir en bra Torsdag idag

Dra mej på en bräda så fint det blir med den ny-asfalterade vägen. Slät och fin. Å inte hörs bilarna som kör förbi oss. Det som bara susar.

I går for jag, Linda och Vilja ut på äventyr. Bland annat for vi förbi Jimmy och plockade upp honom så han fick hjälpa oss när vi skulle in på Jakt och vildmarksbutiken i Piteå för att köpa nåt till Kenneths bössa........ Kan ha varit sånt som håller fast kikarsiktet uppe på bössan..... Kan ha varit nåt sånt. Men som sagt, Jimmy kunde och visste vad vi skulle ha.
Blev en trevlig dag med gott sällskap och med häftiga skyfall. Men se inte en droppe blev det i håret utan de passade på att passera när vi var inne eller i bilen.

Men just det ja, på tal om regn: Annica i Jung, det ligger som längst ner vid Vänern, har lagt ut bilder på hur det ser ut hos henne..... Där är det regnigt vill jag lova.
Undrar om jag skulle föreslå att hon fixar simfötter till hennes påfåglar??

Jag har en jätteskål med ärtor på diskbänken. Ska bli en massa ärtsoppa idag. Tänk att den blir så mycket godare om man gör massor på en gång.
Idag är en sån dag när jag känner att det nog blir en sväng bakom ladugården och se om jag får ihop lite blåbär. Om det nu inte kommer en massa regn idag också. Men se jag tror inte det. Blir nog bara molnigt.

Sen blir det nog inte annat än att läsa i min bok och gilla läget.
Kanske tar telefonen och ser om jag kan få kontakt med någon och prata bort en stund.

Först påtår och ett glas vatten.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar