måndag 11 augusti 2014

En lång radda med trevligheter.

Poff så försvann denna våldsamma hetta och det var dags att ta på sig kläder igen.
Men nåt regn har det inte kommit ännu.
Gräsmattorna är bruna och stickiga, så att gå barfota är inget som lockar.

Nå men nu är det ju ett tag sedan jag skrev. Jag har just bara haft tid med party, fest och förlustelser. Tala om att skojigheterna bara har radat upp sig och jag bara betat av nöje efter nöje.

Dessutom har jag nog tagit kring 600 bilder. Ratat ca 350 bilder. Av de 250 bilder som är kvar ska jag nu välja ut ca 6 - 10 stycken att visa vad för trevligheter jag varit med om.
Blir lätt svettigt det här.
Nå men vi börjar får vi se hur det går.
Sara och grabbarna kom upp ¨på torsdag. Det blev lite åka fyrhjuling, åka båt och bada lite.

Då var det fortfarande jättevarmt.

Hoppla...... nu tog batteriet slut i kameran. 
Så just nu går det inte att tanka upp några bilder alls.
Men åååååh. Just när jag som kommit igång.
Nu blir det en promenad med hunden i stället.... återkommer när jag kan lägga upp fler bilder.

Jag är tillbaka..

Fredag for jag och Sara till Luleå och köpte henne en bil, bara så där, ungefär.
På fredag eftermiddag så for Sara och pojkarna till Heden och hjälpte till med förberedelserna. Det skulle ju bli bröllopsfest hos Linda och Kent på lördag.
Jag och maken for på fredagskväll till den årligt återkommande trevliga traditionen: Kräftor hos Calle och Doris.
Lika trevligt som vanligt.

Visst blodvite uppstod ju. Så kan det ju bli på trevliga fester. 
Calle plåstrade om både mej och underlägget.
För övrigt en mycket trevlig kväll. 
En nyhet fanns på bordet i år: En västerbottenspaj. 
Jag åt till jag inte kunde andas längre. Vanvettigt god.

Nå men raskt kastar vi oss in på nästa begivenhet: Linda och Kents bröllopsfest i lördags. Men inte är det då någon kost att få till en trevlig fest med de kompisarna. Vilken guldgruva.
Glada människor och massa busiga upptåg och gapskratt hela tiden. Som sagt: Då är det svårt att misslyckas med en fest. 
Att gästerna därtill hade mat med sig till en härlig buffé gjorde ju inte saken sämre.
Det är nu jag ska välja ut några få bilder av alla 230 bilder från den festen. 
Svettigt.

Ja men vi börjar få vi se vad det blir:
Paketöppning. Kolla den maffiga blomsterkvasten.

De stora barnens picknick-hörna

Kolla en fotograf.!!!!!!!. Konkurrens.

Gamla polare utmanar varandra i att grimasera värst. Kom igen då!!!!

Blev bara en klar bild av grimastävlingen. Resten är suddiga wannabe-bilder.

Tror det blev oavgjort.

Så var det då dags för lite (romantiska, tänkte jag) bilder på brudparet. Om man är skarp-ögd så ser man ju killen i mitten som kommer springandes i hopp om att vara med på bild.

Nästa bild har han hunnit fram. Ja se denne Robin. Fortfarande fina bilder på de nygifta.

Men se nu händer det saker som inte syns på bild. 
Men när jag tittade neråt så se jag ju vad det är.

Simon ville också vara med på romantiska bilder.

Håll er för skratt nu då...
Suck, det blev inte bättre bilder än så här på brudparet. 
Men en massa skratt förstås.

Tror det satt människor överallt där det gick att sitta. 

Vilja med superkompisen Jolin

Linda och Sara i sång och dansar-tagen..... 
Funkar för dom. Det är barnsånger på repertoaren. 

Skratt och åter skratt vart man än vände sig.

Adde. Han syns nog inte för han har gömt sig i en buske.

Triss i glada grabbar. 
Elis, Pontus och Kasper.

Nu slutar jag med bilder från festen . Det finns hur många bra bilder som helst som visar vilka underbara underhållande människor som var där.

Enda jag saknade var Jimmy. Tänk om det varit en bra dag, då i lördags. Då hade han också varit där. 

Nå men när vi skulle fara hem från festen så fick vi fullt av barnbarn med oss. 
Lycka.
Så på söndagen hade vi det bara så skojigt som man kan ha när stugan är full av aktiva barn.
Det blev till att plocka och äta bär, morötter och annat mumsigt.

Elis gjorde premiärturen på sin fyrhjuling.

Vi for ut på picknick med den stora fyrhjulingen.
Lunchen bestod av grillad korv, chips, festis och godis. 
Precis så nyttigt som en picknick med farmor och farfar/mormor och morfar ska vara.

Så nu är jag klar med dagens inlägg. 
Undrar om det fanns någon som orkade följa med till slutet.

Nu ska jag ta mej mera kaffe..... Nähä det ska jag inte. 
Det är ju strax lunch.

Ha det gott alla








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar