måndag 25 augusti 2014

Jimmy fyllde år i helgen

Underbar helg med en massa underbara bilder.

Kolla bara den här bilden. Jag tog den sent på fredagakväll. I mörkret så var jag ute och sköt runt mej, hej vilt. Jag försökte tömma batteriet så att jag skulle kunna ladda det inför helgens fester. Denna boll-krysantemum har jag på bron och den var ordentligt genomsköljd av regnet som kommit. Kan man bli annat än glad åt färgerna och av vattendropparna

Här en bild som visar hur det kändes på surströmmingspremiären i Alträsks byagård. Där var det både gott och skojigt.

Kasper är i en underbar period nu. Han poserar glatt. Snyggingen.

Jag och Kenneth var ut på första riktiga "kolla om det finns nå kantareller" promenad. Så häftigt och så maffigt. 6 kilo plockade vi. Trots den ihärdiga torkan så har det kommit massor. Det var mängder som blivit förstörda av regnet, men nu vet vi......... Svampen är på G.

Nu kommer ett hoven-droven-bildsvep.
Surströmming

Surströmming

Surströmming

Traditionell bild på Doris med första tuggan på första klämman





Surströmming

 Kalas. Jösses vad skojigt folk som kom för att fira Jimmys födelsedag. 


Kalas


Kalas




Få se då:........ Det var kantarellplockning, surströmmingspremiär och kalas hos Jimmy. 
Jo men det var nog det som hände i helgen. Men helgen känns sprängfylld av skojigheter.

Hemma hos mej blir det lite måla och lite blåbärsplock: om vädret tillåter. 
Men har som bestämt mej att nu har vi fått regn så vi klarar oss några dagar.

Men jag är ju inte den som är den. Det kan lika gärna bli lite laga mat och bokläsning. Typiska innesysslor med andra ord.

Blir väl till att börja med mera kaffe och vatten. Kanske en promenad med Bonzo. 

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar