tisdag 26 augusti 2014

Palla vinbär och inbjudan till Syjunta

Himlans trevlig dag igår.

Jag både hade strömlöst, målade och tillbringade många timmar med sköna Annica.
Som sagt en härlig dag.
Dessutom hade Annica med sig en massa kläder till Elis och Kasper. Helt underbart vad mycket kläder dom har fått ärva av Mathias genom åren.

Eller om jag är helt ärlig så är det inte så himla härligt med strömlöst. Ganska väldigt opraktiskt. Det är ju just då man blir otroligt dass-nödig, törstig så man tro att tungan kommer att fastna i gommen och dessutom skulle man ju just då behöva dammsuga upp havregrynet som for ut över hela köksgolvet.
Nu kom ju strömmen tillbaka efter ca 45 minuter, men det är så dags då.

Sedan när Annica farit hem till stan för att tjäna ihop sitt levebröd så for jag och pallade vinbär hos henne.
Vilken buske.
När jag kom dit så tänkte jag att det här är fort avklarat finns inte mycket bär här.. 
Fel, fel, fel. Det var hur mycket som helst men grenarna orkade inte så de hade lagt sig jäms men backen. 
Plockade säkert fem liter på 10 minuter. Härligt, härligt. Nu har jag både vinbärsgelé i kylen och frysta bär att ha i fil och i smoothisar..
Härligt.

Nu på morgonen fick jag en inbjudan att vara med i en syjunta. Så himla skojigt alltså. Det var Ullis, ni vet hon som brukar förbarma sig över Bonzo och fixar till honom i pälsen med jämna mellanrum. 

Hon skickade även en bild och skrev att Mara fått storbildstv. 
Mara är också en borderterrier. Ser ju inte helt fel ut det där. 
Kanske det skulle funnits en skön fåtölj framför så hon inte blir trött i tassarna.

Nä men om jag nu skulle se till att få på mej resten av kläderna. Har jag tur så kommer Annica så vi kan bege oss ut på svamp-letar promenad på en stund.
Verkar bli bra väder så det kan till och med bli så att jag beger mej till blåbärsskogen i eftermiddag. Tror jag.

Ha en bra dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar