tisdag 5 augusti 2014

Nolia

God morgon och hej på er.

Jaha idag blir det tydligen samma varma väder som vi haft nu ett tag.. Det var någon som sa att det var femte veckan nu på raken som det är väldigt, väldigt varmt.
Så är det säkert men tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg sådana saker. Jag är i stort sett hjälplös om jag inte har skrivit upp..
I vanliga fall har jag en sån där rejäl 5 års dagbok som jag noterat saker och ting i . Men se nu har den blivit liggande säkert ett halvår. Kanske skulle rycka upp sig och ta tag i bekymret innan det går för lång tid.... Just det: just do it. Inte låta tiden gå till att planera och gruva sig.

I går var vi på Nolia-mässan det är en gigantisk mässa med allehanda ting.
Som Jimmy beskrev mässan: En jättestor lekmässa där det finns det mesta en vuxen karl kan behöva....
Så är det, men även helt sanslöst vad grejor som verkligen en kvinna också behöver men plånboken är ohjälpligt ett jättehinder.
Tänk en husbil för 1,2 miljoner. Det vore väl nåt. Den var inte speciellt lyxig eller speciellt stor....

Vi handla inte mycket och värmen gjorde att man inte längtade in i något tält. Egentligen var det vatten man hela tiden gick och sneglade efter.
Vara ensam i kön in på området, var man ju inte.

Elis och Kasper hann nog med att provsitta alla traktorer dom bara såg. En del var väldigt lik farfars.

Andra var helt gigantiska (skulle aldrig klättra upp i en sån, jo kanske med livlina på mej)
Dessutom var det nog inte en traktor, jag tror det var en skördetröska.

Sen fanns det små saker som gick jättefort. 
Viiiiiiiiiiiiiiiiiii, håll i dej brorsan..

På väg hem så gjorde vi ett stopp hos Agnetha och Bengt-Olov. Var en väldigt skön stund där på altanen med gott kaffe.
Så, det var gårdagen det.

Idag då???
En promenad ner till sjön blir det allt. Antagligen med ett dopp.
Skulle behöva komma på nå nytt att laga till middag. Dessa 5 veckor har ju inte gjort att det har lockat nå mycket att stå framför spisen, å definitivt inte att starta ugnen.
Jaja, det löser sig.

Nu ska jag då få ett glas vatten och en kaffekopp. Så får jag se vad jag gör av dagen sen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar