fredag 22 augusti 2014

Blåbär, regn och lite pyssel

Jag kan ju bara inte vara sann!!!!

Den varma sommaren är knappt över, så behövs det bara lite regn och ruggigt väder någon dag så är jag igång.
Jag har lyssnat på första julmusiken och jag har börjat söka efter bloggar med julpyssel.
Å det känns inte en dag för tidigt.
Annars så brukar ju hålla mej till jag nästan plockat svampen klart. I år har jag ju inte ens börjat plocka svamp... Jaja, om vi nu bortser från de där lätt ihop-torkade kantarellerna jag och Kenneth passerade när vi var på skogsvandring. Men det var så lite att det inte räknas.
Nå men som sagt:
-Monika är i startgroparna när det gäller julpyssel. Känns bara fint.

I går gick jag och Bonzo och plockade lite blåbär.
Jo men jadå, det kommer nog att bli bra det här. Dom är inte så där hysteriskt små som de såg ut för några veckor sedan.
Men se idag blir det inga bär plockade. Det fullkomligt vräker ner. Regnet alltså. Det är så där så jag har fått dra på ljudet på radion för att höra nåt. Det är inte sant vad det dånar på taket. Ganska mysigt det också. Bonzo vet ju precis vad det ljudet betyder: Blött, blött, blött. Så han har inte ens vaknat lite grann. Han verkar ha det så himla skönt,
Vänta, ska ta en bild på honom.

Ser ju ganska avslappnat ut eller hur.
 Nämensåatt. Det är kanske dags att greppa dagen och göra nåt.
Tror jag börjar med ett vattenglas och en påtår.

Japp så blir det.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar