tisdag 12 augusti 2014

Dags för matlagning i ugnen

I går så där kvart över ett satt jag mej vid datorn och skulle kolla ett recept. Men av någon anledning så gick jag först in och kollade mina mail....
Där stod det att jag hade träff den elfte hos Micke i Luleå kl 13.00
Micke på Trygghetsrådet alltså.
Okey. Gick in på Google och sökte receptet.................... DÅ............. gick det upp ett ljus för mej. Det var just då som Micke satt där i Luleå och undrade var i hela fridens liljor jag tagit vägen.
Så himla förargligt.
Nå men Micke är inte den som gräver ner sig för sånt. Fort hade vi ordnat så jag ska dit på Torsdag i stället. Men tala om att inte ha koll på hur fort livet rusar fram. Jag trodde det var många dagar kvar till den elfte.
Fel hade jag.

Idag är det som helt annorlunda väder utanför dörren.
Klädsel på kroppen är det som gäller.
Ja nu inte hur mycket som helst men både kofta över sommarklänningen och sockar på fötterna.
Inte nog med att det inte är varmt ute, det regnar, inte nu så där överdrivet massor men det faller några droppar då och då.
Så nu sitter jag och håller tummarna för att det ska hålla i sig någon timme iallafall. Helt klar är att varje droppe behövs.

Själv ska jag passa på idag att göra sånt som jag inte gjort på jättelänge:
-Dammsuga och laga mat i ugnen. Precis alldeles otroligt rätt väder för att göra sånt. Det är saker som jag har totalvägrat i värmen som varit.
Dessutom ska vi promenera upp på berget, blir också premiär för i sommar. Där brukar myggen och knotten ha släktträff så det gäller att gå dit när man kan ha heltäckande klädsel.
Eventuellt ska jag ta en stor hink med mycket vatten och se om jag får bort nåt lager med sand också, eventuellt alltså.
Tänkte just igår att när ska det sluta damma. Man kör flitigt med dammbekämparen men man kommer när behov har uppstått. Innebär ju att det kan damma många timmar innan den dyker upp.
Nå men om det nu regnar idag så blir det inga dammoln som kommer seglande från vägen.

Nu avslutar jag med några bilder:

Alla barnen är lastade på vagnen. Nu blir det åka en sväng

Elis premiärtur på sin fyrhjuling

Två gamlingar och en mindre gammal

Vilja tuggar söndags lunch (chips)

Jag och min kompis Doris låter oss väl smaka av det häftiga buffébordet på bröllopsfesten.

Nä nu blir det en kopp kaffe innan jag tar tag i dagen.

Ha det gott alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar