fredag 27 september 2013

Long time no seen

Hejsan mina bloggläsar-vänner.

Tycker ni att jag har misskött mina åtaganden, inte en rad på en massa dar?
Kan bara hålla med.
Men som alla vet så är det livet som är det viktigaste. Direktsänt, kommer inte i repris.


Jag skulle ju kunna skylla på Kenneth att jag inte kommer mej för att skriva. Låter ju inte klokt, som om han på något sätt skulle försöka hindra mej..
Nja det är nog det att när han har semester eller av annan anledning är hemma (helg eller så) när jag dricker mitt morgonkaffe så tycker jag att det är ganska trevligt att sitta vid bordet och ha sällskap.
Andra tidiga dagar så är det ju morgonkaffe och bloggen som är det givna sällskapet.

När jag skrev sist i bloggen så var det snudd på rena sommaren fortfarande. Det är det inte nu.
Kallt, blåsigt och regn.
Ungefär som höstar brukar vara........
Undrar varför man bäst minns dagarna med hög luft, vackra färger och strålande sol???

Jag har gjort mitt första jul-inköp.
Vi gjorde en fyrkanten runt igår och passerade Rusta. Där hade dom plockat fram jul.grejor. Jag föll direkt. Brukar inte annars bli så attraherad av det första som plockas fram för jag brukar tycka att det är  fel ända som kommer först.... Sånt som julgran och sånt som ska hänga i granen och så brukar det komma tomtar.
Nu är jag så gammaldags att jag tycker att julgranen och tomtarna hör julen till....
Före det kommer ju ljuvliga advent. Det är där dom ska börja i affärerna, å det var precis där som Rusta börjat.
Så det blev inköp.... Både några spännande jutesäckar, satser för att göra eget julpyssel, siffror till en adventsstake, vackra tändsticksaskar............

Jo just det våran fyrkanten runt...
Började med att Kenneth skulle och hämta ut en fjäder som kommit som han beställd.
.Jamen om vi nu likaså är i Boden ska vi fara och köpa hundmat i Gammel stan. Jamen visst.
-Ja men nu är vi så nära Storheden i Luleå är det nåt vi behöver?? Jamen visst.
-Ja men om vi nu likaså är här kanske vi skulle fara till Öjebyn och hälsa på barnbarnen. Jamen visst.

Men sen efter vi blivit bjudna på god middag for vi direkt hem. Skojig dag.

 Här är den bild på mej där jag sitter på span i ett älgtorn, stadigt och bra med en härlig utsikt. Det här var en sån här dag när det var bra med regnkläder och med tak på tornet.
 Här en bild på spårfinnaren Kenneth. Oftast är det ju så när vi ska gå till och från passen. Kenneth får gå först för jag hittar ändå inte.

 Det här är mitt pyssel så här på morgonen. Jag sitter och gör glada vimplar till när vi ska ha älgköttsopps-festen. Är man ute i god tid är det ju superkul att lägga ner lite tid på sånt här.

Nä nu ska jag återgå till att fånga dagen

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar