torsdag 5 september 2013

Skogen igen

Hej och godmorgon.

Men nu tror jag inte min kropp ska behöva ut på någon lååång vandring i skog och mark idag.
Som jag skrivit tidigare så har jag ju följt på älgpass två dagar och igår var det då uppehåll så då skulle vi göra saker och ting här hemma.
Så det blev lite flytta syrener och vattna, vattna och åter igen vattna. Vansinnigt vad torrt det är i marken.
Sen blev det att fylla igen lite hål här och där. Det är ju många stenar vi flyttat på som lämnat kratrar efter sig.

Men sen efter lunch så blev suget på skogen för stort.
Kenneth tog fyrhjuling lastad med saltsten, röjsåg och annat. Jag tog med mej bärplockare.
TAnken var ju att jag skulle åka men det är inte sant vad det skumpar fast K körde så sakta som han bar kunde.
Nä jag gick i stället. Men det var ju praktiskt att slippa blåbärshinken och fika korgen.

Vi blev i många timmar.
Varmt och skönt, massor med blåbär och Kenneth fick gjort det han hade tänkt. Eller nästan. Han hann ju både stensåga med röjsågen och motorsågen gick på fullt ös hur han än gjorde. Så jag skulle tro att han vill tillbaka idag igen....

Själv ska jag rensa blåbär medan jag väntar på Inga-Lill.
Vore kanske på sin plats att se till att kaffetermosen är laddad till hon kommer.

Det kanske vore på sin plats om jag gick och började rensa och inte sitta här och knappa på tangenter.

Ska bara lägga in en bild på en väldigt ung älgjägare som jag träffade under en av dagarna jag var praktikant på jakten.



Snygg eller hur...
Skulle inte tro att det blev så mycket jakt för honom ännu. Han satt nog mest med matte och tog livet i sin egen takt.....

Ha det gott alla, här ska rensas...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar