torsdag 19 september 2013

Vackra färger

Jag kan gå omkring och titta hur länge som helst tror jag.
Hela skogen är ett specktrum av favoritfärger.
Alla gröna, bruna, koppar till riktiga tegel, röda, vinröda nyanser..... Jag njuter så jag "hurves".
Ibland blir jag bara ståendes med gapande mun när jag ser någon asp som är så himla röd att jag inte trodde att det gick.
Häftigt alltså, riktigt häftigt.

Hösten 2012 var det en riktigt sur och blöt höst. Det regnade så mycket att träden aldrig fick höstfärger. Allt gick från frodig grönska till bara grenar medan regnet skvalade.

Men se denna höst tar den igen allt det som gick förlorat förra hösten.
Nu vet jag att det som gör att det blir så fina färger på hösten är för att träden drar tillbaka sitt klorofyll som tydligen är jobbigt att fixa nytt till nästa vår. Det som då blir kvar är vackra höstfärger. Så i år verkar allt funka som det ska i naturen....
I allafall när det gäller löven.
Lite värre när det gäller äpplen och rönnbär, dom lyser med sin frånvaro... Men man kan ju inte få allt =)

Vänta ska ta en bild......


Har ni sett så erbarmligt rörigt det är i min datahörna. Att det är bilder på mina favoriter hjälps inte. Grylligt och rörigt är det.
Dessutom är det rakt in i detta hörna man ser när man kommer in i huset. Obra. Här behövs en makeover......
Det är en av mina projekt idag. Ska försöka ta en "efterbild" också så får ni se hur det blev.

Förövrigt har jag inte hunnit göra planer på vad jag ska göra. Men det brukar inte bli några svårigheter. Bonzo ska få sig en rejäl promenad idag, tror jag bestämt att han vill. Jag vill att vi fixar pälsen idag men det är inte säkert att Bonzo tycker det är nödvändigt. Har han tur börjar jag med nåt annat så jag "glömmer" idag. också.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar