lördag 28 september 2013

lördag morgon

Hej och godmorgon.

Idag smäller det i skogarna utan att "vårt" jaktlag är ute. Skulle tro att det är grannarna som nu äntligen har kommit åt sina marker som är ute och jagar...
Dom stackarna som jagar på militär-mark där har det varit stängt i stort sett hela älgjakten "pga krig". Men se idag är det jägarnas tur.

En lite bild bjuder jag på så här på morgonkvisten. En del av det jag köpte på Rusta för någon dag sedan.


Jag har vaknat till en pysselsugen dag. Känns helbra. Ska strax bege mej ner till pysselstugan och se om det blir pyssla eller röja. Det är inte klokt vad det driver igen snabbt i en sån liten stuga som är fylld av alla möjliga material. Gäller och plocka och sortera ofta, men se det gör jag så gärna. Pysselsuget kan vara av att Anna satt här en stund i går kring vårt kaffebord och då blir det pysselsnack..
Eller så är det bara en sån dag när kreativiteten är på G.

 Kolla vad jag gjort nu på morgonen.
Jag var ju några svängar till byalokalen igår för att låsa upp och låsa igen åt sotaren. Nu var han sjuk men se det kunde ju inte vi veta på morgonen. Nå men i allafall så hittade jag ett gäng begagnade blockljus där inne. Dom stod nog där sedan sist när vi ordnade nåt festligt. Nu tog jag hem dom och vaxade fast lite älgmotiv....
Blev väl bra eller hur? Tillsammans med vimplarna som jag gjorde nyss så kommer vi nog i rätt stämning nästa helg.

Pling i köket....
Nu har äggen kokat klart som vi ska ha på mackorna till lunch-gröten. Så då blir det att bege sig till pysselstugan.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar