fredag 20 september 2013

Besiktning och besök

Men vilket lurigt busväder det är ute.

Just när jag skulle ta mej från bilen och in så gick himlen sönder. Det fullständigt vräkte ner. I  nära 30 sekunder ungefär..... Tänk om jag vetat att det skulle gå över så fort hade jag ju suttit kvar i bilen... Men se det är ju nu inte alltid så himla lätt att läsa av vädret.
Nå men inne fanns både torra kläder och en handduk så nu är jag torr och glad igen.

Jag har varit med bilen på den årliga besiktningen.... Det gick ju väldigt bra för våran gammel-bil även denna gången. Den kommer alltså att få följa med ett år till.

När jag satt på besiktningen och väntade på min tur så fick jag ett SMS av Kicko: Är du hemma i eftermiddag tänkte ev hälsa på...
Gu va glad jag då blev.
Men visst är man lustig? Genast tänkte jag jösses som det ser ut hemma, måste hinna dammsuga och plocka bort högar med post och tidningar, plocka torra blad i blommorna, kanske putsa fönster.... å inget har jag att bjuda på..... kanske jag måste baka..... Gu vad jag hatar att baka. ...............

Nä men besinna dej, för fridens dagar, det är ju Kicko som kommer...
En härlig människa med en härlig inställning i livet. Hon kommer inte för att kolla hur det ser ut hemma hos mej, å inte är fikabröd nyttigare i henne än i någon annan heller. Hon får en macka.....

Kicko är en sån där vän ni vet som det kan gå otroligt hiskeligt "long time no seen". Livet kommer ju mellan ibland och man måste rätta in sig i vad som händer runt om en. Men se det gör inget för varje gång vi träffas är vi så himla överens om att det kan inte ha varit längre än förra veckan som vi sågs senast.

I dag har jag ett sånt där delikat uppdrag..... Köra tilll återvinningen med allt retur- papper, plåtburkar, flaskor. Till Returidé med kläder , porslin och sånt, till ICA med pantflaskor. Det är inte klokt vad mycket sånt det samlas över en sommar. Kommer antagligen att få bilen full.
Nå men sen är det gjort då för ett tag.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar