onsdag 18 september 2013

Kärra sand

Hejsan och godmorgon.

Idag verkar det komma regn, det som man har lovat i veckor. Skulle ändå gissa att det inte blir så mycket att det gör varken till eller från  i markerna.

Igår var en bra dag.....
Det var Bokbuss och det var glassbilen.
Det var telefonsamtal av goa vänner, visserligen hade en av dom varit till tandläkaren och lät lite berusad av det lugnande som hon fått. VAd värre var så hade hon blivit utsatt för något som man annars bara hör talas om att det finns.
Hon hade fått sitt konto kapat. Nu var det så tur i oturen att det var från ett konto där det var väldigt lite pengar och att hon visste vad som fanns där dagen före...
Men handen på hjärtat om det varit ett konto där det nyss kommit in lön vete tusan om jag alltid har sådan koll att jag märkt om någon tagit ut 1000 - 1500 kronor. Nu gjorde hon det och har fått bra hjälp från banken hur hon ska agera. Men ingen vet hur länge det tar innan hon får igen pengarna.
Besvärligt blev ju allt nu men det kommer att lösa sig.

Sen så igår kväll så var det upprop i byn..... Vi skulle ha byamöte men samtidigt så behövdes lekplatsen färdigställas.
Vi hade ett lass sand som låg på en väg som skulle flyttas in under klättertornet. så då tänkte vi till och ordnade en kombinerad arbetskväll och byamöte.
Några slöt upp och några var förhindrade men som vanligt var det större delen som inte dök upp.
Men de som var där var duktiga som bara den. Det skottades och kärrades sand, det fixades kaffe och det var en härlig stämning i gänget.
Skulle tro att det är fler ryggar än min som känner av jobbet i går.

Stort tack till er som kom. Det känns skönt att vi nu har en säker lekplats att erbjuda barnen.

Undras vad jag ska ta mej för idag då?
Om jag känner efter så skulle jag vilja sitta i soffan med upplagda ben, läsa boken, äta praliner och dricka te..........
???????????
Alltså det där blev ju inte rätt....Jag tycker att det låter så mysigt det där med att dricka te men det är ju absolut inge gott. Å inte har jag några praliner hemma.
Vi tar om det igen: Sitta i soffan och läsa min bok..... Det blev bättre.

Känner att jag redan blev rastlös. Måste kanske hitta på nåt annat.

De bilder jag lovat att jag skulle lägga in är fortfarande i min mobil och jag har glömt hur man gjorde för att föra över till datorn..... Men det kommer.

Nä nu tror jag att jag ska greppa dagen.
Börjar med en sväng i soffan med boken så får vi se hur länge det tar innan jag lessnar.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar