tisdag 30 april 2013

Valborgs

Vintern rasat ut.....

Regnet det öser ner och jag har det så himla bra här hemma.
Hela klanen har dragit till Majbrasan i byn.
Hela klanen utan Jag och Kasper.
Kasper somnade på väg från Piteå och upp till oss nu ikväll och den som kommer på ett humant sätt att väcka den gossen tycker jag ska få ett nobelpris. Det går inte alltså, inte utan att misshandla honom. Så då skiter vi i brasan.

Kommer snart måste bara hämta glasögonen.

Ja jösses vad jag fick söka..
Dom var på huvudet.

I morgon är det 1 maj, då har jag beställt toppenväder. Det är en sådan traditionsdag här hos oss. Vi är alltid en massa folk, det grillas, dricks kaffe, skrattas och pratas, leks, solas, skvallras med andra ord en toppenblandning av aktiviteter.
Dessutom ska vi ju räkna motorcyklar. Det är ju dags för 1 maj-rundan. Brukar vara många hundra motorcyklar som i samlad tropp passerar. Häftigt, ni skulle bara höra när man långt bort i andra änden av byn börjar förnimma brummet. Sen hur det växer och växer innan man börjar se de första motorcyklarna. Häftigt alltså.
Får se hur många det blir nu då, det känns som om det kalla vädret kommer att skrämma bort massor av människor.
Nu när det blev så lugnt här så passar jag på att förbereda kåsor... Jag och Kenneth har varit på loppisar och sekundhand affärer och sökt träkåsor. Vi tycker att det måste ju vara det ultimata att dricka ur när man nu som oss kokar mycket kaffe ute över öppen eld. Det har gått riktigt bra med sökandet, så nu har jag en massa kåsor som jag har putsat upp och nu fyllt med kokt kaffe som ska få dra någon timme.
Kommer att bli så kul att servera ur dessa i morgon när vi sitter runt elden.

Nä men nu tror jag jag ska sätta mej och bara njuta av att vara.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar