onsdag 24 april 2013

Bloggar

Åter en natt med en ljuvlig unge mellan oss i sängen.
Men nu har mamman jobbat färdigt för denna gången så nu blir det bara gamlen i sängen några nätter innan hon kommer tillbaka på fredagkväll.
Känns redan tomt.

Det finns bloggar och så finns det favoritbloggar.
Jag läser varje dag flera bloggar.
Där finns både trädgårdsfantaster, stickmostrar, ta tag i livet-bloggar, do it yourself bloggar. Med andra ord lite av varje. Många byter jag ut eftersom jag blir less på dom.

Men de här tre de  går inte att stoppa i någon speciell kategori, dom är bara mina favoriter helt enkelt
http://annahedkvist.blogspot.se/
http://ullismara.blogspot.se/
http://kickos.blogspot.se/
Det är på de sidorna jag börjar för att se om det har skrivits nåt nytt.
Vet inte om dom är nå stora poeter eller så är det för att dom ligger mig så varmt om hjärtat. Favoriter är dom i allafall.

Nä men just det. Jag hade ju lovat att jag skulle visa före och efter bilder på mina projekt. Ni vet när jag målar med färg som rostar och ärgar.
Men hur svårt är inte det att komma ihåg:
Här har ni iallafall två bilder:


Här övar jag för att lära mej tekniken. Inte riktigt lätt men vansinnigt skojigt.
Träfatet övers är samma fat som det som både ärgat och rostat på den nedre bilden. Som ni ser är jag i full fart med att förvandla en träskål, en träsked, en porslinsburk med lock och en betongljusstake.

Kul alltså.

Har idag en ruskig resfeber eller vad det nu ska kallas. Det är i morgon jag ska till Umeå och göra muskel och nervtester. Känner att jag inte vill ha fler sjukdomar. Det räcker bra som det är.

Kenneth har tagit semester i morgon och följer till Umeå. För att göra det ännu trevligare så har vi bestämt att åka tåg. Det känns skojigt. Han och jag med en kaffetermos.
Det blir nog bra det här.

Nä om jag skulle Fånga dagen så den inte bara rusar ifrån mej.

Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. Mina kommentarer försvinner :(
    Det ser iallafall skoj ut med måleriet, och sicken tur att barnbarnets föräldrar har er som ställer upp!
    Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev det färgen! Kanske jag också måste förvandla något nu när jag är inne i mitt pyssel-il :) Lycka till i Umeå, vi håller alla tummar från Arvidsjaur! KRAM!

    SvaraRadera