tisdag 23 april 2013

Regn

Men se idag är det dåligt väder.
Regn och blåst.
Men se vilken tur, jag bad Kenneth serva upp min cykel igår. Naturligtvis hade han gjort det på ett kick.
Jag hade nämligen bestämt att lapparna som ska ut i postlådorna ska ut just idag, att jag skulle med cykel fixa jobbet.
Det är inbjudningar till älgköttsoppsfesten som äntligen blir av. Hade jag inte tagit ett beslut redan i går hade jag nog ställt in cykelturen. Men nu blir det frisk luft idag ändå till mej.
Min mamma sa alltid till mej när jag var liten och inte ville gå ut och leka: Kom ihåg att regn är så bra för huden. Man blir så vacker.
Det har mina barn också fått höra. Inte för att jag kan minnas när läget var sådant att dom inte ville ut. Minns bara när man skulle försöka få in dom på kvällen. Då var man inte populär.
Måste få visa en bild som jag tog denna morgonen.
Viljas föräldrar jobbar så tokigt att flickan måste sova här..... Vadå tokigt???? Lyckosamt skulle jag vilja säga istället.
Nå men så här såg hon ut på morgon när hon var klar att följa med morfar till förskolan.
Lite morgontrött men underbart vacker ändå.

Nä nu ska jag ta och göra nåt vettigt av denna dagen.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar