söndag 14 april 2013

Välmående av väldigt vardagliga ting.

Välmående av väldigt vardagliga ting.
Vilken lycka att ha förmåga att känna vardagliga saker som guldkanten på livet.
I bland hinner jag verkligen ta fast känslan av välmående.
Som nu.
Solen strålar från en knallblå himmel, jag har just vinkat av min man som farit med traktor, renskinn, picknick- korg, ljudbok och mina solglasögon till skogs. Ja just det,  han tog med motorsågen och sånt också. Ska strax dra på mej lite kläder och promenera efter.
Tänk bara att ge sig iväg på en morgon-promenad med hunden och bara vara nöjd med livet...

Jag sitter här och dricker morgonens tredje kaffekopp och mår bara så himla bra.

I går så blev det ingen skogsdag. Det var mulet kallt och grått på morgonen, så hipps vipps så hade vi dragit iväg på shoppingrunda. Vi kom hem med både ägg ( slut i kylen), massa påskliljor (billiga), skäggtrimmer (den han hade sedan tidigare bara luggades), nya läsglasögon, (kan aldrig bli för många), nya glödlampor (besvärligt att komma ihåg att skaffa när vårljuset tar över mer och mer utanför fönstret), hundgodis (Bonzo hade beställt). Åsså en massa annat =)
Men inget garn och ingen ljudbok inte ens en pocketbok blev det. Det är det jag brukar söka efter när jag är på shoppingrundor, men jag tror att jag inte ens sökte sånt igår. Kan det betyda att jag just nu har så jag klarar mej???

En till portion välmående kom just över mej.... Jimmy ringde just undrade om dom fick bjuda på lunch ute i skogen idag.
Absolut.
Tror jag slutar för idag och ser till att komma mej ut.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar