måndag 22 april 2013

Spel och kaffe i en träkåsa


Undrar hur jag tänkte här?????
Trodde jag verkligen att om jag bara la halstabletterna nog högt så skulle jag få ha dom kvar??
Det är väl ingen konst att bära med sig en stol och klättra upp på sekretären.

I dag hade jag gjort en lista på saker som jag skulle vilja få gjort.

Alltså var jag tvungen att börja med Facebook.
Jag var tvungen att sätta ner foten för spelandet. Det är så lätt hänt att man blir sittande i timmar vid dessa spel, det blir som en drog.
Jag har så mycket annat trevligt som får stå tillbaka, så nu är det färdighaft.

Som sagt många saker på min vill-göra-lista idag.
Men då råkade jag kolla om det fanns några bilder i min kamera.
Flera.
Hmmmm, måste kolla och spara och redigera. Just nu alltså.
Från tre olika helger men temat är samma: Vackert vår-vinter-väder:

Här kommer det en kavalkad med några utvalda bilder:
(träffade Barbro i helgen. Det är långt mellan gångerna vi ses och mina barn träffar hon inte oftare. Hon sa att känna igen barnen kan inte vara någon konst hon läser ju min blogg. Kram på dej Barbro)
 Börjar med madam Lundgren i den portabla solstolen, med picknickkorg och kaffekåsa. Syns det vad jag har det bra? Kvalité på livet alltså.
 Maken tar sig en välförtjänt paus. Tungt att hugga för en som det inte funkade att "vila sig i form" genom hela vintern
 Här har Farfar fått besök under matrasten. Elis och Kenneth äter ur samma matlåda. Går finfint.

Jaja. Delar farfar och Elis matskål kan väl Kasper och Jazzo också dela. Bonzo undrar vem han ska få dela med.

 Tur att inte Sara har en frusen Grand Da..????, ja ni vet vilken hundras jag menar.
 Men hur tänkte du nu farfar? Elis når ju inte ner med benen. Ja inte Jimmy heller för den delen.

 Hela grabbgänget på samma bild.
Samma höga soffa.
Tror jag struntar att försöka ta mej upp.

Jag kokar mej kaffe istället.
Visst syns det att det är livsnjutare på bilderna?

Nu ska jag ta nästa punkt på listan...

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar