tisdag 2 april 2013

April

April står det på min almanacka idag. Inte en enda känsla av vår är det om man går ut. Det blåser iskallt.
Men om man sitter inne så kan man lura sig själv hur mycket som helst. Ser underbart ut på utsidan.
Tror inte jag ska skriva så mycket idag.
Jag har suttit och tömt mina kameror på morgon. Jösses vad bilder, både från Påsken, våffeldagen och ute runt eldstaden.
Tror jag gör det hela i kronologisk ordning. Min ordning =).... Börjar med de senaste bilderna. =)
Påsken i Jäkna:
Med pimpeltävling, med besöket av Linda och hennes familj, massor av härliga människor, strålande sol, vitt, vitt, vitt, Goaste vännerna Tommy och Inga-Lill och deras numera stora familj, nya tillskottet Levis.
Ja men ni hör.
Kan man ha det bättre?
 Kolla vad ensam Kent ser ut på denna bilden... Det var han inte. Kolla på bilden under. Många folk ändå har jag bara tagit på ett hörn av stugan. Men hur är det man säger: Finns det stjärterum så finns det hjärterum... !!!! ??? Var nog tvärs om.

 Här är Inga-Lill och städar i barskåpet.
 Kenneths tur att ha stafettpinnen Levis. Tala om att vi var många som stod på kö

 Anna och Robin har nu verkligen tänkt till här: 
Får jag presentera Levis Mormor och Farmor. Dom heter Inga-Lill bägge två

 Här sitter de yngre och kollar så inte mammorna gör bort sig.

 En bild från ett av tre bord med lotteriets vinster.
 En bild på delar av mat-staben
 Vilken tur jag hade... När Robin bar in Levis på morgonen var det fullt i alla sängar utom min. Kenneth hade hunnit upp. Så det var jag som fick första tjing den morgonen. Levis är en väluppfostrad pojk. Han sa inte med ett ord något illa om min morgonfrisyr
 På vägen hem i går så blev vi stoppad av att det kom en stooor renhjord efter vägen. 
Det är en häftig upplevelse att se och höra alla dessa djur.

 Jaha du...  Nu är vi tillbaka på pimpeltävlingen. Mormor och Levis tar en matpaus.
 Kenneth är och hör sig för hur det gått med försäljningen
 Tjoho..... Tillbaka till Renhjorden. Här är dom nära och dom har bråttom dom känner lukten av höet i hagen.

 Hehe. Nu är vi tillbaka till hur det såg ut när Inga-Lill med sin brutna fot intog morgonkaffet

Slut för denna gången men jag återkommer , var så säker. 
Nu ska jag lägga in bilder på Facebook också.
Ha det gott alla


1 kommentar:

  1. Så trevligt ni haft det då :) Nu är mitt gips borta, när slipper Inga-Lill sitt?

    SvaraRadera