måndag 29 april 2013

Jag vill ha ett växthus

Men alltså vad jag vill ha ett växthus.
Har väl aldrig känt mej sugen på ett tidigare men nu.... Har läst på överallt och det verkar inte vara jobbigare  än att det är värt det för att få ha egna tomater och gurka. 
Tycker dock att de är väldigt dyra att köpa just nu i allafall när man ska lära sig leva på en arbetslös-inkomst. Att Kenneth skulle börja bygga mej ett är jag övertygad om direkt om han förstod vad jag längtade, men se, så ska vi inte ha det. Han (maken alltså) har så väldigt många egen projekt som ofta får stå tillbaka för mina intressen, så det alternativet känns inte bra.
Nä då kan jag längta ett år till.

 Här en välbekant bild. 
Kenneth och ett av barnbarnen. Ett väldigt nöjt barnbarn och en väldigt nöjd morfar. Men alltså ni ska höra hur det låter i vårat hus när en stor gammal morfar och en liten Vilja busar. Tror att hela Vändträsk hör det.

 Jaha ja. Vilja har ju en alldeles lagom stor fyrhjuling hemma. En som går att köra på riktigt. Den här som jag fyndade på en loppis i helgen är några nummer för liten.
Men nog är det riktigt, man måste prova för att veta att det inte går.

Nu du Elisabeth har jag byggt pusslet som du gav mej.
Var riktigt kul att bygga ett pussel som man redan från början vet att det inte är samma som på kartongen.

Nu har jag fått skriva av mej lite nu ska jag fortsätta med att fylla dagen med trevligheter.
Jag har 2 stora kartonger med böcker som jag fick igår. Nu ska jag ut och sortera. En hög till mej och en hög till Pingstkyrkans retur-idé.
Dessutom ska jag fortsätta dag tre med att städa i pysselhuset.
Än blir det bara värre och värre men snart ska du se blir det riktigt trevligt med "var sak på sin plats" och dessutom lite yta att röra sig på.

Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade pusslet! Jag ska se om jag får med mig nåt fler nästa gång jag har vägarna förbi :)
    Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Låter bra. Jag skickar detta vidare till Calle och Doris.
    Kram på dej

    SvaraRadera