fredag 11 november 2016

lite sliten både här och där.

Vilken tur att det är fredag och den lediga helgen står där och lockar.
Kroppen är sliten just nu.
Ben, rygg, axlar, huvud och armar. Jösses va de värker och är besvärligt.
Nå men som sagt, snart är det ledigt då gäller det att sätta in alla resurser för att återhämta sig.
Så jag ska bara göra sånt som är skojigt och sånt som jag mår bra av.
Promenera, gå på kalas och vila. Visst låter det som en bra plan?
Jag får lägga stickandet åt sidan ett tag, gör just nu för ont.

Under veckan har många hjälpts åt på  mitt jobb för att få fram julsakerna.
Jag och många fler har synat,  rengjort, prismärkt och fått fram tomtar, adventsstakar, juldukar, stjärnor och en massa annat på bord i butiken. Det som är så himla skojigt är att det inte någonsin blir fullt på borden. Nädå inte det. För hela tiden så står kunderna där, väljer och köper. Alltså precis så som det ska var i de bästa av världar.

Bengt, min jobbarkompis förärade mig med denna kaffedrink i går på morgonen.

Vad gör man inte för att sätta lite guldkant på en vanlig arbetsdag.
Är det någon som tänker: Undrar hur kaffe smakar med citron?
Jag kan berätta att det inte var gott. Men vad gjorde det. Det var väl omtanken som räknades.

Nä jag ska nog avsluta nu.
Dags att hoppa i duschen så jag är redo att ta mej till stan med bussen för jobb.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar