onsdag 9 november 2016

Kaktus med löss.

Se så där ja.
Nu har jag gjort slut på min lediga dag.

En dag som startade tidigt. Jag tror jag var igång redan halv 7. Jag vaknade och var full av städ- och plockningsiver. Eftersom det inte är så himla vanlig så gällde det att ta vara på rycket.

Jag har tagit hand om mina blommor, (duschar, putsat, fixat lite nya platser som passa bättre för storleken av blommorna) städat av i alla fönster, putsat fönstren. Insidan alltså, ute är det ju 10 grader kallt. Inte läge för fönsterputs på utsidan då inte.
Nu är jag klar för att få upp de röda gardinerna till Advent.
Gudars va jag längtar till allt det röda och allt det gröna.
Jag har haft den i flera år en sån där fin novemberkaktus, eller vad dom nu heter. Den blommar flera gånger om år, men den har inte sett så pigg ut på ett bra tag.. Nu idag när jag pysslade om mina blommor, upptäcker jag att det är nåt svart på de fina vita blommorna som min kaktus har. Men jag tror inte mina ögon. Alldeles full i löss.......... Morr.......
Nu står min stora fina kaktus ute i minus 10 grader.

Tror bestämt att jag köper mej en ny kaktus. En utan löss.

Dagen har även innehållit plockande av sånt som jag lagt ifrån mej lite här och där som fått komma tillbaka till sin rätta plats.
Jag har hunnit med ett trevligt möte runt ett köksbord med både kaffe och mjuk pepparkaka. Jadå, både gott och väldigt trevligt.
Tandläkarbesöket idag var väldigt trevlig, det var rent av skojigt. Det kostade inte heller nåt.
Min tandläkare har sista veckan sysslat med att flytta från en ända av stan till den andra. Som det alltid blir vid flyttar så är det ju alltid någonting som är borta..... Jodå, även för de här också. Så det blev inte just nåt gjort de mest sökte sånt som bara inte gick att hitta. Under tiden låg jag bekvämt bakåtlutad och lyssnade till deras försök att lokalisera sladdar och nåt annat vad det nu var. De har ju som ett eget fikonspråk de där tandläkarna och sköterskorna, så det är ju som inte lönt att tjuvlyssna, man fattar ju ändå inte vad de pratar om. Nå men iallafall så var det nåt väsentligt som försvunnit och ville inte bli hittat medan jag var där.


I kväll har det inte blivit nåt gjort. Nästan inget i alla fall. Jag och Mara har tagit oss en rejäl promenad. Men nog var vi som glada när vi var tillbaka på bron. Kallt, snöar och blåser......... Inge mysigt, men när det är gjort så är man ju väldigt nöjd.
Men jag har sett att det kommit massor av snö i vårt land de sista dagarna. Massor av snö är ju inte riktigt samma beroende på var i vårt land det kommer. Massor är ca 1 meter på vissa ställen medan någon decimeter är massor på andra ställen.
Här hos mej är det precis bara pudrat ett tunt lager. Alltså inte en massa snö, bara lite.

Nä men nu tror jag att jag gör kväll.
Börjar ju jobba tidigt i morgon.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar